Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Kijk, beste Patriot, een dergelijke redenering, laat staan de motivering van de auteur, behoeven geen weerleggen. Het is behoorlijk duidelijk dat Mirco met een soort reductio ad absurdum meende intelligent en/of grappig te zijn.
|
Ik ben bloedserieus, maar ik ben blij dat u de Blok-redenering absurd vindt...
Citaat:
|
Het is m.i. niet nodig daarop in te gaan, maar ik meende even mijn appreciatie van dit soort onzin mee te geven.
|
...en onzin noemt, want dat is het ook.
Citaat:
|
Misschien kan ik nog dit meegeven, als u meent het sociale onderscheid hoog- en laaggeschoolden gelijk te moeten stellen met het Vlaams-Waalse onderscheid, dan is er iets mis met uw concepties.
|
Wat is dat gekanker over de miljardenstroom anders dan een onderscheid tussen het rijke Vlaanderen en het minder rijke Wallonië? Gelooft u nu werkelijk dat het Vlaams Blok "splitsen!" zou roepen als de situatie omgekeerd was? Sociale zekerheid voorziet in zekere mate een herverdeling van de welvaart (want welvaart is er, wat de VLD er ook over moge betogen, genoeg en naar mijn smaak zelfs te veel): in Wallonië liggen de inkomens ten enenmale gemiddeld 10 �* 15% lager dan in Vlaanderen. Wat is anders de opzet van de sociale zekerheid: het laten stikken van individuen die het economischer slechter hebben omdat ze de pech hebben in een regio te wonen waar het economisch slechter gaat? Wat is er dan nog de bestaansreden van? Of wil je naar een Amerikaans model?
Waarom zou je een indeling volgens regio wél, en volgens scholing, geslacht, etc. niét verantwoord vinden? Ik mag dus wél van de sociale zekerheid genieten als ik laaggeschoold ben, vrouw ben, maar niet als ik in Wallonië woon (ook al betaalt Wallonië mee aan die SZ)?
Doe iets nuttigs en pak
individuele misbruiken aan i.p.v. je naïef blind te staren op een splitsen-verhaaltje.
PS Ik had misschien ook de miljardenstromen tussen de Vlaamse provincies onderling kunnen aanhalen

.
Citaat:
|
Vooral het ondermaatse natrappen in de laatste regel was, laat ons zeggen, een beetje infantiel. Als je het VB wil bestrijden, dan lijkt me dat best, maar doe het dan alsjeblief niet met zo'n flauwiteiten.
|
Flauwiteit? Ik volg gewoon de Blok-redenering.