Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2006, 02:14   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar als Decrem in zijn gekende stijl (die ik wel kan waarderen ) er tegenaan gaat is hij wel de eerste er op te wijzen dat het parlement een eerbiedwaardige instelling is.
Dat heb ik nog niet van hem gehoord eigenlijk... misschien dat ie vind dat het parlement een te eerbiedigen instelling is ? Hij is erom gekend om met De Croo gevechten aan te gaan over hoe partijdig die baardaap is.

Maar ik wil de CD&V niet verdedigen... voor zover ik weet hebben ze niet het ontslag van Freya gevraagd, wat me toch wel het minste lijkt. De meerderheid kon het weigeren, maar ze hadden het tenminste gevraagd.

Ik ben wat sites afgegaan, blijkt dat de N-VA het wel heeft gevraagd maar dat de media er geen aandacht aan gaven :

Citaat:
[SIZE=4]Patrick De Groote heeft genoeg van liegende minister en vraagt ontslag van Van den Bossche[/SIZE][SIZE=3](24/01/06)[/SIZE]

[SIZE=2] Patrick De Groote haalde tijdens de zitting van de Commissie Begroting zwaar uit naar minister Van den Bossche. Hoofdbrok van zijn kritiek was de onaanvaardbare wijze waarop ze het parlement heeft ’ingelicht’ over de prefinanciering van het stookoliefonds door de petroleumsector. De opzettelijk vage communicatie van de minister, de halve onwaarheden, de nieuwe feiten die de voorbije dagen opdoken, de bevestiging van haar voorganger Vande Lanotte dat er wel degelijk een schriftelijk akkoord is tussen de regering en de sector om de 100 miljoen euro terug te betalen en de ‘onwetendheid’ van Van den Bossche over het bestaan van dit akkoord, … er zijn al ministers voor minder zware feiten vertrokken.
En dit is niet de eerste of de enige zware fout van minister Van den Bossche. Een paar weken geleden riskeerde ze opnieuw een diplomatiek conflict met Nederland door in een interview bijzonder neerbuigend te spreken over het Nederlandse kabinet en minister-president Pieter-Jan Balkenende! Voeg daar nog het gegoochel bij waarmee de minister de begroting voor 2005 deed kloppen en het beeld dat overblijft is weinig fraai.
Of de minister nu bewust liegt of gewoon onbekwaam is, doet eigenlijk niet eens ter zake. Feit is dat ze de voorbije maanden duidelijk bewezen heeft niet in staat te zijn het zware departement Begroting te leiden. Patrick De Groote ondertekende dan ook een motie van wantrouwen. Deze minister verdient het vertrouwen van het parlement niet meer.
[/SIZE]
Ik heb ook niets gelezen over Groen! dat het ontslag zou eisen. Dus het lijkt me dat CD&V en Groen! volledig akkoord zijn met het aanblijven van VDB, enkel N-VA en VB vragen haar ontslag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 januari 2006 om 02:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden