Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
It is up to the younger generation, who are as yet only mildly infected with the nationalistic virus, to decide between fully exploiting the richness of our multicultural Belgian society and like Axelle Red, conquering the world, or to complacently shut themselves up in an [size=6]imaginary Flemish identity [/size](feeding on banner-waving and Flemish television junk).
|
Inderdaad. In Vlaanderen bedreigt het Frans het Nederlands niet meer. De Vlaamse Strijd is -op een paar minder belangrijke details na- zo goed als gestreden.
De Vlamingen dreigen nu vooral hun eigen vijand te worden dmv het extremistische racistische gedachtegoed van het Vlaams Blok en randorganisaties. Die onder het mom van Vlaamse Belangen, een andere onfrisse ideologie aan de man wilt brengen die niks meer van doen heeft met de vroegere discriminatie van Vlamingen op grond van taal of sociaal statuut, maar alles met primitief racisme en dit land recht naar de afgrond leidt en aanstuurt op de grootste ethnische zuivering die ons land ooit heeft gekend.
|
Goed gesproken! 8)
|
Inderdaad. Toen ik nog aktief was in de Vlaamse beweging (begin jaren zeventig) herinner ik me nog goed het
septemberdekreet van 1973 (!) dat bepaalde dat de voertaal in de bedrijven in Vlaanderen voortaan in het Nederlands moest zijn. Mijn toenmalige werkgever (in Antwerpen!) was een franskiljon tot en met en blafte ons steevast in het Frans toe en de arbeidsreglementen en mededelingen in ons bedrijf waren in eentalig Frans.
DAT was nog eens een situatie om voor te strijden!