Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko
Altijd hoor.
En ik weet goed genoeg hoe de wet bouwovertredingen aanpakt.
Ik heb zelf mijn appartementen bijna kunnen afbreken omdat men vanuit het bovenste verdiep in de tuin van de buren zou kunnen kijken: er stond een deur naar het terras dat niét op het plan stond! Buur dient klacht in: grote overtreding!!! Afbreken die boel!
Je verliest veel meer als dat zonder boe of ba wordt afgebroken dan dat een jongere verliest als hij opgepakt wordt voor handtassendiefstal: die staat de dag nadien terug op straat.
Het gaat hem bij die kleine boef niet om de buit maar om het prinipe, ik vind dat opvoeding nog altijd zijn waarde heeft op dat vlak.
Die aannemer.
Wat een schurk! Hij komt recht uit een James Bond film! Ja: het is fraude, ja: dit soort fraude dient opgespoord te worden, ja: hier verliest de sociale zekerheid maar vind u nu werkelijk dat dit de grote bedreiging is voor dat systeem van sociale zekerheid?
De grote bedreigingen zijn de vergrijzing, het onbestaande zilverfonds, de toenemende profiteursmentaliteit, de achteruitgang van onze economie. Misschien kan men de frauderende aanemer terug hierheen lokken door de condities hier gunstiger te maken?
Daar kan men ook wel eens over nadenken, niet?
|
We halen een aantal zaken door elkander vind ik.
Hoe ze met bouwovertredingen omgaan is dikwijls misdadig op zichzelf, daar hebt u overschot van gelijk in.
Maar dat was niet wat ik bedoelde.
Wat echter die kleine boef betreft in uw voorbeeld, die staat mss de dag nadien wel weer op straat maar mag zich een jaar na datum of nog langer toch meestal door het gerecht laten veroordelen. Is de straf bv hoger dan 2 maand effectief, wat dikwijls maar niet altijd zo is, dan kan hij nooit meer werk vinden in staat of stad. Ondanks zijn jeugdige leeftijd heeft hij dus een heel zware hypotheek op zijn verder leven. Zijn straf zal op dat moment allicht wel terecht zijn maar is niet langer revelant jaren na uitvoering van zijn straf. Toch blijft ze levenslang gelden.
Soit dat zijn kleine zaken met grote gevolgen.
Grote fraudeurs in de orde van de miljoenendans met fictieve facturen en zwendel en noem maar op blijven meestal buiten schot of soms eens een boete en wat voorwaardelijk. In vele gevallen staan duizenden uurlonen open waar geen of nauwelijks rsz wordt op betaald. Het is een courante onderneming en tegenwoordig eerder normaal dan abnormaal zelfs. De openstaande schuld is gigantisch in zijn totaal, miljarden euro's gaan zo verloren jaar na jaar.
Het is dus zoals men het bekijkt.