Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster
Wij mensen hebben als enige de mogelijkheid om onze hersens te laten kraken over de zin van het leven, wat ik dan ook doe. Op alle mogelijke manieren proberen we een zinvol leven te leiden. Zonder zin is het leven zinloos. Wij hebben hier als westerlingen nog de meesten mogelijkheden om zin aan het leven te geven. Maar wat is de zin van het leven wanneer je niet fortuinlijk bent. Mijoenen kinderen die sterven aan honger,enz, nog voor hun derde levenjaar. Wat was de zin van hun leven? Wat is de zin het leven wanneer je jaar uit alleen maar bezig bent met overleven uitgeput door honger, je lijf aan getast door ziekte enz. Wat is de zin van het leven wanneer hele dorpen, steden weggevaagd worden door natuurampen en duizende de dood vinden?
Als God niet bestaat en dit leven hier het enige leven is wat we hebben, dan vind ik het leven een grote kwalijke grap. Dan zijn wij mensen de beklagerswaardigsten van alle wezens die hier op aarde rondhuppelen.
Groet Ronny
|
Heel eenvoudig (wegens tijdsgebrek): het leven heeft geen intrinsieke zin, enkel de zin die je er zelf aan geeft. Lang leven en gelukkig zijn, kinderen en kleinkinderen hebben, rijk worden, veel landen zien, anderen helpen, u kiest het maar. Voor mijn part is de zin van uw leven elke week 1 keer genieten van een pak friet, u bepaalt het zelf.
Wat zou nu de zin zijn van dit leven als er een god was? Een 'test' of je goed genoeg bent om naar een hemel te gaan? Van iemand waarvan je niet weet of hij bestaat en wat hij juist wil? Is dat een nuttige zingeving? Waarom dan niet snel sterven en zien of je gelijk hebt, want de zin van dat leven ligt na de dood.