Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2003, 15:24   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Wel, rij dan in 't vervolg eens door naar Overijse, Tervuren, Hoeilaart, ....
Ja, das hier in de buurt. Ben gisteren zelfs nog in Tervuren geweest. Echt veel Frans hoor ik evenwel niet als ik er kom. Engels wel in Tervuren, maar das door die Europese school.
Nochtans.. de hoge score van de franstalige partijen in bvb Overijse ligt niet aan het feit dat de Vlamingen op die partijen stemmen hoor.
Zoals ik al zei: "De Vlaamse Strijd is -op een paar minder belangrijke details na- zo goed als gestreden."

Maar, ik begrijp nog steeds niet waarom het VB vanuit de voorbije positie van onderdrukte vlamingen, thans zelf de onderdrukking en repressie predikt van een pak vlamingen en 'nieuwe' vlamingen, alleen omdat ze een andere religie hebben, een andere sexuele geaardheid hebben, een andere politieke voorkeur hebben enz... wat heeft dit nog met vlaamse ontvoogding te maken?

We hebben nu toch alles netjes geregeld in wetten en dekreten waar behalve de franstaligen ook alle nieuwkomers zich aan te houden hebben?