Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
IEDEREEN HEEFT HET RECHT OM MET EEN AUTO TE RIJDEN, OOK DE ARBEIDER, OOK DE GEPENSIONEERDE.
|
Iedereen heeft dat recht inderdaad. Ben jij soms van zin om iedereen een auto te geven?? Als je met een auto wil rijden moet je dat nu eenmaal kunnen betalen. Als dat duurder wordt en je kan het niet meer betalen zoek je een zuinigere wagen, bespaar je op "iets" anders of je zoekt een alternatief.
Zo is een motor bijvoorbeeld financieel veel interessanter voor woon werk verkeer en bovendien heb je minder last met files en parkeerproblemen. Je kan met je wagen, motor of fiets ook naar een opstapplaats van het openbaar vervoer rijden. Zo doe je minder kilometers en betaal je al bij al minder accijnzen. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitrekenen.
Ik hoef niet teveel te rekenen, ik heb mijn wagen nodig want ik zie mezelf nog niet met het openbaar vervoer alle dagen 300 kg gereedschap en vaak meer dan 600 kg materiaal meenemen. Ik zit bijna dagelijks op een anderee plaats dus kan ik ook moeilijk ter plaatse laten leveren en mijn gereedschap laten staan. Van zodra echter dat ik een wagen niet echt meer nodig heb (pensioen of vaste werkplaats)gaat die de deur uit. Op jaarbasis kan ik dan genoeg taxis, openbaar vervoer en fiets gebruiken voor minder geld.
|
Dus een arbeider met een netto loon van 1.000 € per maand, mag niet met een auto rijden, verdiend te weinig. Een gepensioneerde met 700 € zeker niet.
Willen Verafstoot en graatiis cafebaaske zo de files oplossen?