Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2003, 20:11   #61
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
We komen tot dezelfde eindconclusie. Irak was een goed begin.
Njah, alleen de manier waarop steekt me tegen.
An sich is de opruiming van Sadam een goede zaak, hoor je mij niet tegenspreken.
Had Bush zich echter niet in de hypocrisie gewikkeld van de WMD's en de link met Al Qaeda en hadden ze wat meer rekening gehouden van uiteindelijk bevriende naties... Maar dat is een andere discussie.

Waar het hier om gaat is het volgende.
Het Israelische leger haten ze toch in Palestina, dus die kans is al verkeken. Als Israel zich dan bezighoudt met het beschermen van het eigen land en de bewaking in Palestina overlaten aan de internationale vredesmacht.
In die vredesmacht moeten sowieso moslimstrijdkrachten zitten, omdat die toch meer klaarkrijgen van hun 'broeders'. Israel moet hier natuurlijk ook wel goeie wil tonen.
Die vredesmacht moet speuren naar de kopstukken en de leiders van Hamas en co. en hun hard aanpakken. Hierbij moet men dan wel tegelijkertijd vriendelijk en open staan jegens de gewone Palestijn...
Als blijkt dat de Palestijnen na verloop van tijd geen respect tonen voor de internationale vredesmacht, mag voor mij direct alle steun wegvallen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden