Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2006, 11:53   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
IK ben niet de enige die dat zegt, zelfs uw o zo geliefde partijtop heeft dat enige tijd openlijk toegegeven. Ook Paul Beliën heeft dit meerdere malen bevestigd in debatten.

En daarbij, ik kan uw balletje makkelijk terugkaatsen: het is niet omdat JIJ zegt dat een meerderheid op het VB stemt omwillende van de niet-aflatende onafhankelijkheidseis, dat dat ook daadwerkelijk zo is.
vergissing één: Ik heb geen 'geliefde partijtop'. Ik stem VB omdat er geen enkele andere geloofwaardige Vlaams-nationalistische partij meer overschiet en ik aan de opkomstdwang ben blootgesteld. Met andere woorden: ik vervul mijn 'democratische' plicht en dit naar Vlaamse eer en geweten.

Twee: Paul Beliën is OOK een separatist, net zoals ik....
en hij maakt, noodgedwongen, dezelfde keuze als ik.

Drie: Kaats balletjes terug zoveel je wil: het VB is de enige Vlaams-nationalistische partij die het Belgisch establishment nog niet politiek heeft kunnen uitschakelen. Niet dat men dit niet dolgraag wilde, maar men dacht die klus met cordons ter politieke uitsluiting, speciaal daartoe bestemde wetten en processen te kunnen klaren.

Het enige dat ermee bereikt werd is dat er nog een derde reden is bijgekomen om voor die partij te stemmen: het underdogargument.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 januari 2006 om 11:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden