Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2003, 20:52   #72
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is maar hoe ge het bekijkt. Onder uw filosofie denkt ge nog altijd hetzelfde als toen ge vijf jaar oud waart omdat ge, in navolging van moslim- en andere fundamentalisten, uw visie zodanig hebt doorgedrukt dat ge zelf zijt gaan geloven dat het de ultieme waarheid is.
Onzin! Je moet een onderscheid maken tussen momenten waarin je politieke strijd voert en momenten waarin je zelf nadenkt over jouw ideeën, en ze eventueel moet veranderen/bijschaven met zaken die je bijleert, leest,...
Citaat:
In mijn systeem bestaat vooruitgang, in het uwe onderdrukking.
Da's een goeie!!! Maar wel eentje die men veel hoort...
Vooruitgang dus... Naar waar gaat u "vooruit"? Waar is uw eindbestemming? De geschiedenis verloopt NIET lineair!!! Vooruitgang is een leugen, er bestaat enkel evolutie en dit is een irrationeel en onvoorspelbaar proces. Ik respecteer die evolutie, die perfect kan worden beïnvloed door de Wil van de mens.
Met andere woorden: U verklaart hier duidelijk dat u een brok rondlopende hypocrisie bent die eigenlijk zeer onzeker is.

Het verschil tussen vooruitgang en evolutie is dat de evolutie ook achteruitgang kan zijn. Dat u geen vooruitgang merkt kan ik me best voorstellen. In uw denkomgeving zie ik dat namelijk ook niet al te vaak.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden