Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2006, 20:22   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht

Na dit lekker revisionistisch stukje kan ik best begrijpen waarom u zoveel sympathie hebt voor Hamas. U deelt blijkbaar hun mening dat Israel geen recht van bestaan heeft.
Mijnheer Ostyn, ik heb weinig 'sympathie' voor Hamas, maar ik aanvaard wèl (zij het met tegenzin) dat zij nu de spreekbuis bij uitstek zijn van 'het Palestijnse volk'.
Dat nogal wat mensen evenmin echt gelukkig zijn met de verkiezingsoverwinning van deze rechtse religieuze nationalisten kan ik heel goed begrijpen.

Uit uw reactie blijkt ook dat u niet weet wat 'revisionisme' precies betekent, of dat u op z'n minst doet alsof.

Wat ik niet goed begrijp is hoe sommige mensen erin slagen de situatie in Palestina systematisch vanuit éénzijdig pro-Israëlisch standpunt te bekijken, en daarbij consequent te negeren welke 'misdaden tegen de menselijkheid' door de rechtse religieuze nationalisten van het 'zionistische' kamp begaan werden en worden.

'Israël' was inderdaad maar beter nooit gesticht geweest, maar ik besef ondertussen ook wel dat 'Israël' een realiteit is waarmee rekening moet gehouden worden en ik accepteer bovendien het bestaan van deze staat. 'Israël' is een typevoorbeeld van een 'voldongen feit' en de overgrote meerderheid van de Palestijnen legt zich daar ondertussen ook bij neer.

Maar dat wil niet zeggen dat 'Israël' zich alles kan permitteren, en zich als een 'schurkenstaat' kan blijven gedragen, hé.

Een van de leiders van Hamas in de Gazastrook, Mahmoud Zahar, die woensdag in het parlement is gekozen, zei voor de Amerikaanse televisie dat Hamas pas tevreden zal zijn als Israël alle gebieden opgeeft die het in de Zesdaagse oorlog van 1967 veroverde, inclusief Oost-Jeruzalem.

Tiens, als dat nu niet precies is wat ook in een aantal VN-resoluties gevraagd wordt.

Voil�*, daar heb je de oplossing van je conflict. Het kan inderdaad soms echt wel simpel zijn.

Laatst gewijzigd door djimi : 29 januari 2006 om 20:23.
djimi is offline   Met citaat antwoorden