Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2006, 21:57   #21
Polma
Burger
 
Polma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Locatie: Planet Earth
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waarom zouden zij een stap opzij moeten zetten? Het zijn de meest succesvolle politici van ons land de laatste kwarteeuw. Je moet het maar doen, telkens opnieuw de verkiezingen winnen ondanks de intense campagne gevoerd in de media en de achterbakse stoten van de andere partijen om hen het leven zuur te maken. ...
Ik beweer helemaal niet dat zij een stap opzij moeten doen, ik reageer enkel op de stelling die hier aan de orde is: "Het VB kan zichzelf beter opdoeken, opdat er een werkelijke kans zou zijn voor rechts, om België te besturen. Eventueel kunnen de kopstukken opstappen en zo de partij overlaten aan de nieuwe 'reine' garde" Dit is waar het hier in deze topic omgaat.

Ik ben het met u eens wanneer u beweert dat deze drie een succesvolle carrière hebben op electoraal gebied. Al moet er wel bij gezegd worden dat ze het heel heel makkelijk hebben gehad want er is niets zo makkelijk als in de oppositie te zitten: je kan niets misdoen, je kan alles beweren want je moet je toch niet bewijzen en al wat je "moet" doen (lees: al wat ze doen) is wat populistische kritiek leveren op de regering. Ik denk dat er nog steeds een groot verschil is tussen oppositie voeren en minister zijn. En om eerlijk te zijn betwijfel ik of deze drie goede ministers zouden zijn aangezien ik nauwelijks goede en realistische oplossing heb gehoord uit hun monden.
Deze electoralen successen hebben ze volgens mij vooral behaald omdat ze dichter bij het volk staan dan de rest. Dat is waar de rest in de fout is gegaan. Want als we gaan kijken naar La Louviere, daar vielen er enkele jaren geleden forse winsten te noteren voor het FN. De reactie van de toenmalige burgemeester was het oprichten van buurtvergaderingen waar de bevoegde ministers telkens naartoe kwamen om naar de vragen van het volk te luisteren en wat gebeurde er?, het FN ging bij de volgende verkiezingen terug achteruit. Hierbij moet wel vermeld worden dat ze daarna terug stegen maar in mindere maten dan in de rest van Wallonië. Als u dus met politiek inzicht bedoelt, aanhang verkrijgen door naar het volk te luisteren en er dicht bij te staan, dan moet ik u gelijk geven.

Ik betreur het wederom dat er iemand beweert dat dat het hier zo enorm slecht gaat en dat het niet slechter kan. Natuurlijk gebeuren er fouten maar ik vind het al te makkelijk te beweren wat u beweert. Ik denk dat we hier in België goed vertoeven hebben en dat we zeker niet hoeven te klagen. We zijn duidelijk niet snel tevreden, het negatieve gevolg van een welvaartstaat.

Btw, u denkt toch niet dat wanneer het VB aan de macht komt, Vlaanderen binnen 3 maanden onafhankelijk is zeker! Een beetje realisme mag wel, want ook het VB zal bezwijken onder de druk van compromissen of hun deelname in de regering zal geen lange tijd beschoren zijn.
Polma is offline   Met citaat antwoorden