Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2006, 21:55   #24
Polma
Burger
 
Polma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Locatie: Planet Earth
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het is in België nu nog redelijk, maar als er niks drastisch verandert zal het hier binnen 10-15 jaar helemaal niet meer fijn toeven zijn hoor.

Economisch gaan we razendsnel achteruit.
De vergrijzing moet nog goed op gang komen
De migrantenpopulatie blijft ongecontroleerd toenemen (350.000 nieuwe 'Belgen' sinds paars).
Ik ben geen waarzegger en heb geen glazen bol, dertig jaar geleden dacht men ook dat we nu zouden rondvliegen i.p.v. rondrijden zoals in 'The Jetsons'. Ik denk dat het zeer moeilijk is en nutteloos om voorspellingen te doen zo ver op voorhand. Er zijn zovele dingen die kunnen veranderen, kijk maar hoe drastisch de impact was van 11 september.

Ik ben van mening dat i.v.m. de vergrijzing iedereen realistisch moet zijn en zijn eigen belangen eventjes langs de kant moet zetten. Ik denk dat de politiek hier volop mee bezig is en ik denk dat al de partijen er mee eens zijn dat we langer moeten werken, ook het VB. Het enige wat er nog mankeert is degelijke communicatie naar de mensen toe (iets waar de (hedendaagse) enorm slecht in is) en zo de mensen sensibiliseren omtrend het probleem zodat iedereen inziet dat de maatregelen nodig zijn. Dan zal de regering wel juiste maatregelen wel treffen.

De migrantenpopulatie is op zich geen probleem de migrantenintegratie daarentegen wel. Dit is eveneens iets waar communicatie veel zou oplossen.

De vraag die we natuurlijk onszelf ook moeten stellen is: gaan die politici het dan zoveel beter doen? Dit valt zeer te betwijfelen aangezien, zoals ik al reeds heb gezegd, ze weinig oplossingen geven. En als we hun programma erop nagaan dan zien we dat op economisch vlak er veel gaten zouden vallen. Zo willen ze de belastingen drastisch verlagen (maar 1 van de zovele extra regeringsuitgaven ten behoeve van de bevolking die werd opgenomen in het programma), maar wordt er nergens een woord gerept over hoe dit dan zou opgevangen worden. Ik weet dat zij er van uitgaan dat het stoppen van de transfers een enorme economische boost zou geven aan de Vlaamse economie (ik betwijfel dit), maar wanneer gebeurt zoals u het stelt en de "transfers" pas in fasen zouden worden opgedoekt dan zou er een serieus gat vallen in de begroting van mijnheren VB'ers, met als gevolg dat het economisch nog steeds niet beter zal gaan, wel integendeel.

Ik wil wel even zeggen dat ik beaam dat het "gesjoemel" via achterpoortjes de laatste tijd, om de begroting in evenwicht te houden, een beetje te gortig wordt. Deze regering concentreert zich te veel op de begroting (theorie) en te weinig op de realiteit (praktijk). Ze gedragen zich al te vaak als kamergeleerden.

Maar ik denk dat we nu iets te veel 'off topic' zijn aan het gaan.
Polma is offline   Met citaat antwoorden