Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2006, 23:02   #2
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
[SIZE=5]

[/SIZE]NRC Handelsblad:
Nederlandse moslims begrijpen het hevige protest tegen cartoons met de profeet Mohammed. „Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.”

Door onze redacteuren Japke-d. Bouma Mark Duursma[SIZE=1]
[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Een van de gewraakte cartoons uit de Jyllands-Posten.[/SIZE] Bij dit artikelACHTERGROND - Deense krant biedt excuus aan LinksVerklaring Jyllands-Posten (Engels) Verklaring Jyllands-Posten (Arabisch) ROTTERDAM, 31 JAN. „Ik zou zeker naar de rechter stappen. Het is ontoelaatbaar om de profeet Mohammed te gebruiken in een spotprent.”
Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, weet wat hij zal doen als een Nederlandse cartoonist doet wat twaalf Deense collega’s deden. Hun tekeningen van Mohammed, eind september 2005 gepubliceerd in de Deense krant Jyllands-Posten, leidden tot hevige protesten in het Midden-Oosten. Aanvankelijk waren alleen Deense moslims boos, met enige vertraging keren nu een aantal Arabische landen zich tegen Denemarken.
Schandalig dat een aantal hysterische groeperingen zouden kunnen afdwingen dat men in een democratisch land cartoons (of ander cultuurvormen) zou gaan censureren.

Die protesterende moslims doen mij aan Jantje Van den Berghe en zijn kwaaie vriendjes van "Belgique et Chrétienté" denken, die ook niet kunnen verdragen dat er gespot wordt met religieuze symbolen. Kijk maar naar deze thread: http://forum.politics.be/showthread.php?t=42881
Oei, ik zie dat die discussie voor meer dan 90% geamputeerd is door een technisch mankement van het forum.
Jammer, want het was een schone affiche, die van Chokri ben Chikha (En Jantje heeft zich ferm belachelijk gemaakt. U zult mij dus op mijn woord moeten geloven...)

Om het goed te maken, kunt u ook hier kijken: http://www.brusselsjournal.com/node/283.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 31 januari 2006 om 23:10.
Salmon L.A. is offline