1 februari 2006, 13:36
|
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
't Is net iets te simpel om iets te gaan beweren over mijn fantasie, en dan op de vraag om dat even aan te tonen te antwoorden met "toon jij dit en dat maar eens aan"... Dat geeft jou misschien het gevoel dat je intellectueel bezig bent, in realiteit wring je jezelf enkel maar in bochten, zodat je toch niet op de vraag zou moeten antwoorden. Door dat laatste te doen zou je immers alleen maar aantonen dat je uit je nek staat te lullen...
Waarom ik stel dat jouw visie "dan moeten ze maar op de banden schieten" niet meer is dan een naïeve filmvisie? Als je zelf al eens met een wapen geschoten zou hebben, dan zou je weten dat het niet bepaald de meest vanzelfsprekende zaak is om een klein (want dat is een band langs de achterkant van een wagen, meer kans dat je de carosserie raakt) bewegend object zo maar even te raken. Zeker als je net weg moest springen voor een aanstormende wagen, en je dus niet bepaald veel tijd hebt gehad om te richten. Gesteld dat zelfs dat nog geen probleem zou zijn, dan volstaat het om even na te denken op wat voor een soort oppervlak je aan het schieten bent: dik rubber dat op een hoge snelheid beweegt. Zelfs met een 9mm mag je dan al geluk hebben om zonder probleem een band aan flarden te schieten; de kans dat je kogel daar op afketst is immers hoog. In films kan dat natuurlijk allemaal wel en daar volstaat 1 kogel om een wagen op te blazen. Toon jij me nu eens waar ik fantaseer, veel impressionants heb je tot nu toe immers ook niet neergepoot.
|
U wel dan? 
|
|
|