6 februari 2006, 16:53
|
|
Partijlid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik weet niet of mijn mening i.v.m. Vlamingen er toe doet, maar als Limburger vind ik ook wel dat men echt probeert de mensen te brainwashen dat ze Vlamingen zijn, terwijl men vroeger altijd benadrukte dat we allemaal Belgen zijn.
Heel wat Limburgers vinden het storend dat ze in de pers nu overal worden voorgesteld als Vlamingen (met alle negatieve connotaties van dien) of dat ze naar geen wielerwedstrijd meer kunnen kijken zonder al die Vlaamse leeuwen te zien wapperen. Nochtans is er met de Limburgse leeuwevlag niks mis.
Niet alle Vlamingen zijn echter racisten of xenofoben of extreem-rechts tuig. Er zijn ook nog heel wat andere Vlamingen, maar die komen veel minder in de pers. Kijk maar naar iemand als Pelgrim op dit forum. Iemand met gezonde ideeën, die zich toch als Vlaming profileert. En wat doen ze met hem ? Hij haalt zich de haat van iedereen op de nek, zowel van de rechtse Vlamingen als van de verstokte belgicisten.
Zelfs bepaalde anarchisten klopten die jongen zijn standje bij elkaar, terwijl hij toch alleen maar probeert om de Vlaamse Leeuw te de-fasciseren.
De wereld is o zo verdraagzaam vandaag...kijk eens rondom je: je kunt het woord politiek bij de mensen niet eens meer uitspreken of er roept er al ergens ene Vlaams Blok, terwijl de anderen vragen wat je mening over buitenlanders is.
Ik word er zo ziek van dat ik zelfs dit forum minder en minder bezoek. Politiek-correct links (lees: verwaterd links) en extreem-rechts bepalen de hele agenda. Ze werken samen om de bevolking een rad voor de ogen te draaien, ook al lijken ze in de media elkaars gezworen vijanden. Maar het is alleen een postjesspel. Het middenveld schuift zienderogen op naar rechts en al wie het niet eens is met de voorgaanden, wordt in het hoekje van 'extremist' geduwd.
Ik vind persoonlijk één regering genoeg in een landje als België. Als de verkiezingen dan democratisch zouden verlopen, zouden de Vlamingen zelfs de overhand halen (er zijn 60 % nederlandstaligen en 40 % franstaligen in ons land).
Nee , men verkiest een patstelling en een ondoorzichtig systeem van staatshervormingen en federalisering en opsplitsingen tot en met de metaalvakbonden toe. En vijf regeringen in ons landje (vergeet ik er misschien nog één) ? Zonder de Europese natuurlijk. Want daar verstoppen ze zich allemaal achter, als ze hun gelijk niet krijgen. Dan is het van: 'dat mag niet van Europa'. Wat een gezever allemaal.
|
|
|
|