Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2006, 10:39   #5
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard Wie is er hier nu dom?

Alles wat niet links is, wordt nogal gemakkelijk als rascistisch omschreven. Herinneren jullie je nog hoe een of andere gehandicaptenorganisatie minister Demotte als nazi afbeeldde toen hun subsidies werden verminderd? Dat was even lachen geblazen!
Als je de Morgen leest - ja, ik beken dat ik dat soms doe, gewoon om me te kunnen ergeren - krijg je de indruk dat er twee soorten Vlamingen zijn: de goeie linksen en de slechte fascisten.
Dat dit complete nonsens is, hoeven we hier uiteraard niet te vermelden. De bezoekers van dit forum kunnen we toch wel hoger dan dat inschatten Ik kan me ook niet voorstellen dat men ter linkerzijde echt geloofd dat de V.B. mandatarissen en kiezers allemaal bruine nazi's zijn.

Neen, de echte vraag is: waarom doet men het dan wel?
Mogelijke antwoord: de linkse media - de morgen en het VRT-nieuws op kop - zijn in werkelijkheid zelf extreem-rechts en gebruiken een linkse dekmantel om extreem rechts te promoten ................
Belachtelijk antwoord? Inderdaad, maar het enige dat logisch verklaart waarom hun zogezegde anti-V.B. berichtgeving altijd uitdraait op meer stemmen voor het V.B.

Zijn ze gewoon dom? Dat denk ik ook niet. Ik ben tijdens mijn studententijd en daarna vaak in contact gekomen met SPA'ers en de PVDA (waar zijn die laatsten trouwens gebleven? Ik vermoed dat de laatste 2 overblijvende PVDA'ers op sterk water zijn gezet en nu in het museum staan)
Feit is gewoon dat links hun ideologie hoger inschat dan de waarheid. De waarheid moet desnoods aangepast worden aan hun ideologische overtuiging. Het 'fascisme' van V.B. maar ook van de NVA en De Decker is daar het beste bewijs van.

Leve de waarheid! Leve de vrijheid. Het echte gevaar voor de democratie zit niet rechts maar links. 'La pensée unique' betekent het einde van het vrije denken. Lees 1984 er nog maar eens op na.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden