Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De hele westerse wereld spreekt schande van de protesten. De beledigingen die richting de moslims geslingerd worden nemen draconische vormen aan. De wereldwijde islamofobie dreigt een nieuwe piek te bereiken.
|
Op het internet wel ja, maar in de "echte" wereld blijft men meestal toch nog heel voorzichtig en beleefd.
Citaat:
Wat de mensen zich niet realiseren is dat mischien maar 100.000 moslims over de hele wereld geprotesteerd hebben op straat. Een klein deel van hen heeft geweld gebruikt. Dit terwijl er 1,5 miljard moslims zijn over de hele wereld. Dit komt neer op 1 op de 15.000 moslims. ±1,5 miljard - 100.000 = ±1,5 miljard moslims. Nergens om mij heen zie ik moslims vlaggen verbranden en protesteren. 99,9999% van de westerlingen hebben er geen last van.
|
Tuurlijk, en hoe langer hoe meer blijkt dat heel deze affaire bestaat uit leugens en manipulatie. Enkel je cijfer van 99,99999% is volgens mij fout. Elke westerling heeft er last van, of om het juister te zeggen : kan er last van hebben. Het gaat niet om het protest zelf maar om de aanval op de vrije meningsuiting, de basis van de democratie. Dat mensen zich dan zorgen maken is heel normaal.
Citaat:
De westerse wereld is woedend omdat er een aantal moslims geprotesteerd hebben tegen beledigingen van de profeet Mohammed.
|
Vooral de wijze waarop was en is het probleem.
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er 200.000 zwarte Afrikanen per MAAND omkomen in Afrika van de honger? Dit terwijl 75% van het voedsel in West Europa weggegooid wordt.
|
Geen bedreiging voor onze democratie?
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat in sommige Afrikaanse landen 20% van de bevolking besmet is met het HIV virus?
|
Ver van mijn bed?
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat westerse bedrijven het verstrekken van gratis aidsremmers in Afrika tegengaan?
|
Wat niet weet niet deert?
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat er in Noord Korea honderden duizenden kinderen per jaar omkomen van de honger door sancties opgelegd door de VS?
|
Noord-Korea heeft zich zelf afgesloten van de wereld, bovendien geven hun leiders nog minder om die kinderen dan de westerse wereld.
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend omdat 70% van het broeikaseffect veroorzaakt wordt door de westerse wereld?
|
Sommigen zijn daar woedend om, en er wordt aan gewerkt, traag maar zeker.
Citaat:
Waarom is de westerse wereld niet woedend op het feit dat Bush zijn oorlog tegen Irak op valse voorwendselen heeft gevoerd? Dit heeft geresulteerd tot meer dan 100.000 doden.
|
Wederom : veel mensen zijn daar woedend om.
Ik kan de reacties moeilijk hypocriet noemen, want dit was een aanval op de basis van onze vrijheid. Maar je hebt wel gelijk als je de desinterresse van het westen voor verschillende wereldproblemen aankaart.