Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps
Zoals al eerder op dit forum gemeld is voor mij een belangrijk criterium of moslims zelf respect betonen aan anderen religies. Onder die conditie was ik in principe bereid te overwegen om Moslims wellicht een speciale bescherming tegen belediging te bieden.
Maar nu de AEL Joden beledigt als reactie op de Deense cartoons ga ik sterk twijfelen aan de integriteit van de moslims in dit verband.
De Deense krant Jyllensposten is geen Joodse krant, de cartoonisten zijn geen Joden, en toch vindt de AEL het beledigen van Joden de beste manier om de belediging van Mohammed te beantwoorden.
Waarom zouden wij Moslims speciale bescherming bieden (meer bescherming dan de Christenen) als ze zelf zonder relevante reden de Joden beledigen ? Als de AEL integer was, dan had ze de Deense identiteit beledigd, of desnoods de westerse. Maar wat hebben de Joden met deze specifieke kwestie van doen ??
Het begint erop te lijken dat de Moslims zelf niet beledigd wensen te worden, maar wel anderen mogen beledigen. Dat is gewoon arrogant.
Ik heb nog geen goed inzicht in de cartoonpraktijk in Arabische kranten, maar het zou mij inmiddels niet meer verbazen als daarin regelmatig Joden en Christenen worden beledigd.
Voorlopige conclusie : moslims hebben geen recht van spreken vermits ze zelf ook andere religies en bevolkingsgroepen beledigen.
|
AEL heeft maar een hele geringe aanhang bij de moslims.
Gelukkig maar. Al vrees ik ook dat de huidige heisa rond de Mohammedcartoons (waarbij het extremistische geweld gelukkig ons eigen land nog niet heeft meegesleept) de wederzijdse xenobobe hetzes in de wereld nog enige tijd verder zal aanwakkeren.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."