Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
U gelooft ten eerste wat u wilt en als u wilt geloven dat een opperwezen de bijbel zelf heeft ontworpen dan bevestigd u mij nog maar eens hoe achterlijk u wel niet bent.
De RKK is de meest moordlustige organisaties ter wereld geweest. Wat zou hun heilig boek dan enkel vrede en het goede uitbrengen en op waarheid berusten.
constantijn de grote had zichzelf pas laten dopen op het sterfbed opdat hij zonder zonde de hemel in zou kunnen gaan, dus tot zijn dood kon hij ongestoord moorden en vernielen.
en op het concilie van nicea is de huidige bijbel samengesteld zoals wij hem nu kunnen en het is een feit dat deze heren enkel erin staken wat zij voor hun politieke agenda nodig hadden.
en zo is het nog meerdere keren gebeurd door de machthebbers van hun tijd.
als u hier waarheid in ziet bent u nog blinder dan een mol.
en wat heeft u over de recent gevonden nag hammadi teksten????
|

Je zegt: U gelooft ten eerste wat u wilt en als u wilt gelovend dat een operwezen de bijbel zelf heeft ontworpen dan bevestigd u mij nog maar eens hoe achterlijke u wel bent. Waarom jaag u dan zo op om mij achterlijk te noemen, dan zijt hij niet veel beter dan de RKK. In tegenstellling tot wat je denk ben ik niet achterlijk, want in de leer van de RKK daar geloof ik er niet in, maar wel in de bijbel. Geloof is derhalve geen lichtgelovigheid. Iemand die zich wellicht spottend over het geloof uitlaat, stelt gewoonlijk zelf geloof in loyale en vertrouwde vrienden. Een geleerde stelt geloof of vertrouwen in de wetten van zijn wetenschap. Voor zijn nieuwe experimenten bouwt hij voort op eerder gedane ontdekkingen, en op grond van wat reeds als waar bewezen is, tracht hij nieuwe ontdekkingen. Evenzo bewerkt de boer zijn land en strooit zaad uit, daar hij verwacht dat het zaad evenals in voorgaande jaren zal ontkiemen en dat de planten, wanneer ze voldoende vocht en zon krijgen, zullen groeien. Daarom vorm geloof of het vertrouwen in de onveranderlijkheid van de natuurwetten in het universum feitelijk de grondslag voor plannen en activiteiten van de mens. Op deze onveranderlijkheid wordt gezinspeeld door de wijze schrijver vaan het boek Prediker: " Ook de zon is stralend opgegaan, en de zon is ondergegaan, en hijgend gaat ze naar haar plaats waar stralend opgaan. De wind gaat naar het zuiden, en hij draait onophoudelijk rond en op zijn ronddraaiingen keert de wind ook weer terug. Alle winterstromen gaan uit naar de zee; toc is de zee zelf niet vol. Naar de plaats waar de winterstromen uitgaan, daarheen keren ze terug om uit te gaan". Pr.1:5-7.

Groet Ronny