Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben
Met veel macht in elk geval... Daar hou je wel van.
Je probeert het minder erg voor te stellen, maar in feite is er een, hoe licht ook, minachting ten opzichte van dergelijke "kleinculturele" organisaties. Wat is in godsnaam klein- en groot-cultureel? In elk geval, cultuur is volgens jou te zwak, ook al is het jouw cultuur. In feite ridiculiseer je de Vlaamse en Nederlandse cultuur zelve. En hoe heb je dan macht?
Maar dat is nu net nationalisme, ik geloof wel in cultuur&taal en het actief koesteren ervan. Cultuur is macht. Zelfs taal alleen kan soms heel sterk zijn (het was zo sterk dat toen Hitler aan de macht kwam hij er een verdubbeling van Duitsland mee bereikte zonder oorlog).
|
Ik heb geen minachting voor cultuur op zich, integendeel.
Maar de manier waarop de n-va/jij er wil geraken is gewoon onnozel.
Wat Hitler deed kan niet meer, en zou zelfs nooit in Vlaanderen gelukt zijn.
Citaat:
Je ziet de steek misschien niet. Ik zeg dat als je cultuur opzijschuift als prioriteit, je aan België juist alle bestaansrecht geeft en je alleen de geldstromen kunt bekritiseren; net de denkrichting zoals de SPa, VLD en sommige CD&V'ers. Maar als we dezelfde cultuur of beter gezegd even onbelangrijke cultuur zouden hebben (en dus geen beleidsverschillen Vl en Wal), waarom dan géén geldstromen? Dan kom je enkel uit bij een keuze tussen solidariteit of egoïsme. Maar het is dus meer dan dat.
|
Houdt dus geen steek.
België geeft in geen enkel opzich bestaansrecht.