Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2006, 16:47   #35
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik had dus gelijk: "De Voorzitter benadrukte zijn respect voor de religieuze overtuigingen en geloofspunten van alle godsdiensten en betreurde dat religieuze gevoelens van mensen werden gekwetst door cartoons (...)" en dan komt er nog wat gezever over "samenwerken met drie Persoonlijke Vertegenwoordigers inzake Tolerantie en Non-discriminatie om een gemeenschappelijk standpunt over het bevorderen van het wederzijds respect en de dialoog te ontwikkelen".

Met andere woorden: notoire katholiekenbasher De Gucht gaat plots opeens respect krijgen voor de religieuze geloofspunten van de islam (!!!) en betreurt dat mensen (liefst moslims, want katholieken krijgt hij voor het ontbijt) worden gekwetst in hun religieuze gevoelens.

Datum van deze publicatie? 08/02/2006. Gisteren dus. Het artikel van CNN is van vandaag (goed gezien van u dat ik GISTEREN al zou hebben moeten geweten ). U zei toch "als een van de eersten", niet?

Voortaan zou ik eerst wat meer naar de kranten kijken als ik van u was
Tja, kan ik er aan doen dat dingen sneller op tv en in kranten verschijnen dan op websites? ik denk het niet he (misschien ook eens kijken naar de werkwoorden in de tekst: verleden tijd ).
De Gucht deed zijn uitspraken voor de eerste brandstichting in een ambassade (als Minister) en net erna (als voorzitter van OVSE).
Kijken we even naar de site van de OVSE dan zien we de 7e (dus wel tijdig), en toevallig had ik de krant hier nog liggen (van de 6e) waarin hij ook al zijn mening geeft. Gezien het feit dat het even duurt om een krant te drukken neem ik aan dat die uitspraak op de 5e gedaan is (of vroeger). En volgens mij was die toen nog op bezoek in andere landen, dus vind ik dit geen slechte prestatie

Nu u weer

Die uitspraak vind ik trouwens niet meer dan normaal, maar als we toch random quotes uit artikels gaan halen dan zou ik deze toevoegen: "The press should decide in a responsible way what it publishes. Although States might not subscribe to the content of media publications, it is not up to governments to influence the content of the press."

Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 9 februari 2006 om 16:48.
TheBlackadder is offline