De moslimrellen 2
Waarom houden we rekening met de gevoeligheden van de ene bevolkingsgroep, maar niet met die van een andere? Dit ruikt mijns inziens naar uitdaging. Wij WISTEN dat dit reacties ging uitlokken. En we blijven maar publiceren. Als het nu niet overduidelijk is!
De zoveelste slag in het gezicht van de moslims. Wederom de westerse wereld.
De westerse wereld schreeuwt moord en brand om negen doden (meestal dan nog demonstranten zelf, neergeschoten door de politie). Wanneer hebben we moord en brand geschreeuwd om de duizenden doden na de Amerikaanse inval in Irak? Na hun gebruik van verarmd uranium? En Hiroshima en Nagasaki? En Iran mag geen kernenergie produceren?
Ze zijn anti-westers, meneer! En dan? En VS waren ook niet in Irak om de wereld te verbeteren, hoor. Dan zouden ze veel te doen hebben. Pure hypocrisie van het westen, noem ik dit.
Bovendien beweren we een multiculturele samenleving te zijn, maar we hebben frappant weinig inzicht in de culturele eigenheden en gevoeligheden van de verschillende bevolkingsgroepen in onze 'multiculturele' maatschappij. Of toch van bepaalde groepen. Ik heb de indruk dat we nogal selectief te werk gaan. We zijn zo trots op onze secularisatie, maar zelfs Machiavelli vond het geloof een item dat de politiek niet mag verwaarlozen. Het houdt de mensen namelijk bijeen (sociale lijm). Zijn we ook deze wijsheid vergeten?
Is het echt nodig de westerse levenswijze te gaan uitdragen. Hebben volkeren geen recht op hun eigenheid, ook als schrikt die ons een beetje af? Of de meesten althans, ik spreek hier niet voor mijzelf. Islamofobie is net als antisemitisme en rassenhaat een kenmerk van arme geesten.
|