Discussie: Haat
Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2006, 17:48   #17
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wij zijn natuurlijk off topic nu maar ik kan je in de grote lijnen wel volgen, howel ik christen ben (maar wel niet katholiek). Ik ben van mening dat Christus nooit heeft gewild dat er iets als de RKK zou worden opgericht. Eigenlijk heeft Constantijn enorm veel schade berrokend aan het christendom en had hij zich nooit met theologie moeten bemoeien maar ja, hij was de machtigste man uit die tijd en ik kan mij goed inbeelden dat de kerkleiders onder de indruk waren, en dan moet je nog bedenken dat zij zeker dankbaar waren dat zij niet meer vervolgd werden. De rollen waren ineens omgekeerd. Ipv tweederangsburgers waren de chistenen dankzij Constantinus in één klap onschendbaar en het moet moeilijk geweest zijn om dan niet hoogmoedig te worden.

Het is met het christendom verkeerd beginnen lopen toen het met de macht van Rome verstrengeld begon te raken. Wij moeten vandaag nog steeds met de gevolgen leven.
volledig mee eens en ja we zijn een klein beetje off topic maar vind het niet erg om met interresante mensen even off topiv te gaan
slegie is offline