Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2006, 18:06   #55
MadDog
Burger

MadDog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Welke analyse? Ik gaf enkel een paar puntjes om over na te denken, geen complete analyse.
Ik kan ernaast zitten uiteraard maar ik weet wel dat vrij veel analisten het met mij eens zijn. (of ik met hen, hoe je het wil bekijken).
Willy Claes om er maar 1 te noemen.

Jouw prognose is compleet ongeloofwaardig, sorry.
Wt jij voorop stelt zou enkel mogelijk zijn indien
a. de risico's véél kleiner waren. (en dan nog)
b. de toestand in Irak niet was wat hij nu is.
c. De VS niet zo afhankelijk waren van de hulp van de EU, Rusland en China. Vooral financieel en politiek.
d. er een dringende en onmiddelijke dreiging was van Iran.

Komaan, gebruik van tactische nukes?
Bombarderen van 300 doelwitten?
Weet jij wel wat je zegt?
Als antwoord op jouw puntje d

Citaat:
"Iran plant ondergrondse nucleaire test"

De Iraanse nucleaire plannen hebben al veel protest op de been gebracht.

Iraanse ingenieurs hebben plannen uitgewerkt van een ondergrondse tunnel die gebruikt zou kunnen worden om een nucleair wapen te testen. Dat verklaarden Amerikaanse functionarissen die de documenten onderzochten in de Amerikaanse krant Washington Post. De plannen, die al 20 maanden in het bezit zijn van de Amerikaanse geheime diensten, zouden ontwerpen zijn van een 400 meter lange tunnel met sensoren die de hitte en druk in de schacht moeten meten. Tien kilometer verderop zou een controleruimte worden voorzien van waaruit experts de test op een veilige afstand kunnen volgen.

Vervalsingen?
Steeds volgens de -anonieme- Amerikaanse functionarissen illustreren de plannen "de Iraanse ambitie om ooit een nucleaire test uit te voeren", maar VN- en VS-experts die de plannen bestudeerden, vinden dat de plannen niet passen binnen een groter plaatje. Niet alleen ontbreekt het woord "nucleair", maar het is ook niet duidelijk wie de plannen tekende, wanneer dit gebeurde en of er een bijhorend programma bestaat om de onderdelen van deze site te verwerven en te gebruiken. De inlichtingendiensten denken dat het om authentieke documenten gaat, maar kunnen niet uitsluiten dat het om vervalsingen gaat van tegenstanders van het Iraanse regime, aldus nog de Post.

Tien jaar
Volgens de informatie waarover de Amerikaanse inlichtingendiensten beschikken, werden de plannen nog niet tot uitvoering gebracht. Bovendien zou het ook nog minstens tien jaar duren voor de tunnel een feit kan zijn, schatten analisten. Iran zou hiervoor al zijn wetenschappelijke en industriële vermogens moeten aanspreken en er mogen geen grote technische problemen opduiken, klinkt het nog. De VS verdenken Iran ervan in het geheim kernwapens te bouwen, maar Iran ontkent die aantijgingen. Het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) verwees Iran zaterdag door naar de VN-Veiligheidsraad omdat Teheran er volgens de VS en de EU "niet in slaagde voldoende duidelijkheid te scheppen" over haar nucleaire activiteiten. </STRONG></EM></U></I></B>
De propaganda draait op volle toeren, meestal draait dat uit op iets ...
MadDog is offline   Met citaat antwoorden