Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2006, 21:24   #104
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Een van mijn beste vrienden is een moslim van Tunesische afkomst. Ik heb een moslim als collega, en in mijn bredere kennissenkring zijn er ook nogal wat. Voorts schat ik dat 30% van de inwoners (mijn buren dus) van mijn straat moslims zijn, met een aantal van hen doe ik regelmatig een klapke. Verder zijn de kruidenier en nog wat middenstanders. Ik heb dus dagelijks contact met moslims. Persoonlijk ken ik evenwel geen fundamentalisten.

Ik ben overigens afkomstig van pal op de taalgrens, in mijn familie zitten ook veel franstaligen. Wat die transferts betreft: die zijn evenveel diefstal als de geldstromen van Antwerpen naar de Kempen, van Leuven naar Limburg...enz.

Ik ken de zondebokken maar al te goed. En jullie?

Wie jullie blijkbaar NIET (willen) kennen, is het VB.
Allez eindelijk eens iemand die mij kan vertellen over de vlaming die samen met de moslim leeft.
Hebben die allemaal werk ?
Doen ze mee aan het verenigingsleven ,
Zijn ze goed geintegreerd en gaan ze naar de slager en de bakker van bij ons.

De transferts : van aan de zee tot in Limburg is het een entiteit. Iedereen kijkt naar dezelfde Tv-programma's, leest dezelfde dagbladen en spreekt dezelfde taal. Vraag eens aan een Vlaming wat er in Wallonie gebeurt. Hij zal u het antwoord schuldig moeten blijven. Niemand zegt dat Vlaanderen Wallonie zal laten vallen, maar transferten aan €2.000 per persoon is toch wat van veel