Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2006, 02:23   #162
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden: wie volhoudt dat we in een democratie leven waar politici alles beter weten dan wijzelf, en/of, dat ze ons VERTEGENWOORDIGEN, is naiëf of simpelweg dom.
dit is lobbyland eh

waar echt de macht zit weet niemand, volgens mij overal en nergens

toch worden af en toe beslissingen genomen voor generaties ver , uitbreiding van europa, eurabia ?

dikwijls gebeurt dat niet echt via parlementen maar eerder via foundations , bvb anna lindh foundation
wat eurabia betreft, nou ja, ik gis maar, want als individuele burger blijft het moeilijk in te schatten

al gauw zijn aan zo'n grote beslissing honderdduizend jobkes verbonden, die leven daar dan van eh

maar ook rond de kleinere beslissingen heb je al snel
centrumpje dit, gelijkberechtiging dat, fod, pod, koepeltje, takje, orgaantje, inter en intra, telraampje,
statistiekje, stoelendansje

ik heb het ooit n keer uitgespit voor Duurzame Ontwikkeling, dat is grotesk hoor hoeveel mensen daar rapportjes maken in een vierjaarlijkse cyclus, en met nauwelijks resultaat

bij een verkiezing beweegt wel 1 en ander, maar da's vrij oppervlakkig, want dat hele raderwerk draait onder z'n eigen gewicht na een tijd

van de sp.a hoorde ik ooit beweren dat daar maar drie mensen echt macht hebben, de rest is eigenlijk vulling, jobkes en fotogenieke snoeten die vlot spreken

is dat waar ? geen idee, ik ben nergens een kaart
Knipp is offline   Met citaat antwoorden