Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2006, 13:23   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Mmm ik betwijfel het. Er zitten altijd Vlamingen bij die adviseurs. En trouwens, indien die adviseurs enkel de belangen van de franstaligen voor ogen hebben, dan ...
....
Ik wou hierbij het volgende opmerken: de Vlaamse geschiedenis heeft wel één intriest kenmerk, namelijk dat we altijd het hardst en het meest bedrogen geweest zijn door onze eigen elite. Onze eigen elite heeft konstant, tot voor enkele jaren, gekozen om in ruil om het Frans te hanteren en te beschouwen als kultureel superieur, verder te kunnen stijgen op de sociale ladder.
Want het was inderdaad wel zo: als je niet bereid was om je uit te drukken in het Frans, dan kon je geen promotie maken of vooruit komen in het leven. En het was dan toch zo "bon ton" om te verklaren dat die boeren toch zo primitief waren en hinderlijk voor de ekonomische en kulturele ontwikkeling ....

Die zogenaamde Vlaamse raadgevers van de bende van Laeken zijn verblind door hetzelfde principe. Trouwens, zonder die verblindheid zouden ze zelfs niet geselekteerd worden tot hun funktie.

Besluit: notre roi heeft inderdaad niet één Vlaamse raadgever.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden