Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2006, 15:43   #61
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Neen, dat is wat zij zouden denken en ik wil niet zoals zij worden.

Maar over kernbommen gesproken moet het nu voor iedereen toch duidelijk zijn dat Iran ze niet mag hebben.
Ja, maar wat ga je er aan doen.

Zelfs Bush schrikt terug voor een openlijke confrontatie. Het zou wel eens de laatste confrontatie worden die een Amerikaanse president aangegaan is.

Ook : Het fiasco inzake de veiligheid van Irak is in grote mate te danken aan hardliners zoals Rumsfeld. Het probleem met dat soort zuivere ideologen is dat zij de waarheid aanpassen aan hun wensen. En dat dan als uitgangspunt nemen voor de verdere strategie. Het feit dat hij over alternatieven spreekt voor olie in zijn laatste state of the union, betekent voor mij dat zijn vertrouwen in dat soort binnen zijn regering en kring van adviseurs ernstig geslonken is.

Tot slot : Gaan we er niet te gemakkelijk van uit dat Iran als één man achter iemand zoals Ahmedinejad staat ? 60 �* 70 % is jonger dan 30 jaar en beter over het Westen geïnformeerd dan de vorige generaties. Wordt de soep werkelijk zo heet geconsumeerd als ze opgediend werd ? Wat weten we daar werkelijk over ?

En China. Welke rol gaan zij spelen ? Ze hebben Amerika al bij één teelbal met hun beleggingen in Amerikaanse schuld. Dit wordt hun kans om Amerika een gevoelige slag toe te brengen, zonder zelf één poot te moeten uitsteken.
Zelfs Robert D Kaplan, toch geen doetje in dergelijke hardtalk, is zeer voorzichtig hierover

Ik vrees dus echt dat Iran een kernmacht zal worden.