Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius
Persoonlijk ben ik ook nog geen voorstander van de negationisme- en rascismewet, maar ik vind het triestig dat de moslim gemeenschap dat ze kritiek op hun godsdienst counteren met de ontkenning van een historisch feit zoals de holocaust,
|
Nochtans leggen de moslims op die wijze de vinger op de hypocriete handelswijze van onze 'zijde'.
Een religie uitlachen en religieuzen kwetsen moet kunnen onder het mom van vrije meningsuiting, maar op eenzelfde wijze de eigen heilige holocausthuisjes omverstampen, dat vinden we dan weer niet kunnen, en is zelfs wettelijk verboden.
Twee maten en gewichten dus. Selectiviteit troef. De vrijheid van meningsuiting is hier dus ook beknot.
Wat mij betreft moet alles kunnen. Spotten met alles en iedereen, kwetsende onzin over religies én holocaust. De enige voorwaarde: het moet vrij vermijdbaar zijn. Wie een seculiere Westerse krant koopt, kan weten dat er een profeet kan geridiculiseerd worden. Wie een Palestijnse krant koopt, moet verwachten dat er een holocaustmopje kan instaan.........