Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2006, 17:54   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dedecker pleit weer voor opheffen cordon sanitaire
Jean-Marie Dedecker gaat vandaag in een interview met Humo nogmaals in op de zin en de onzin van het cordon sanitaire. "Als liberaal kan ik niet leven met dat instrument", zegt hij. Maar wie problemen met de VLD-top verwacht, vergist zich. Dedeckers uitspraken gaan volgens VLD-voorzitter Bart Somers niet in tegen zijn volmachtenbeleid.

De Wetstraat maakt zich op voor een veertiendaagse Jean-Marie Dedecker. Vrijdag presenteert hij zijn boek en goed een week later zit hij de VLD-studiedag over mobiliteit voor. Vandaag geeft de VLD-senator de aftrap met een interview in Humo. De titel – 'Als ik met het Vlaams Belang in een coalitie stap, zijn ze na twee jaar dood' – zet de teneur. Nogmaals gaat Dedecker tekeer tegen het cordon. "Er zijn geen goede intellectuele, ethische of tactische argumenten voor te vinden."

Voor de zomer had partijvoorzitter Somers gesteld dat wie het cordon sanitaire nog in vraag stelde, uit de partij zou worden gezet. Dedecker doet dat nu wel, maar dat heet inmiddels geen probleem te zijn. Somers: "De uitspraken van Jean-Marie zijn voor zijn rekening, maar hij heeft niet de intentie het debat te heropenen. Het staat ook iedereen vrij om een boek te schrijven. Daar staat trouwens niets nieuws in, we weten wat hij daarover denkt."

Dedecker zei gisteren inderdaad geen zin te hebben in een nieuw debat over het cordon sanitaire. "Ik heb gewoon duidelijk willen maken waar ik voor sta. En als liberaal hecht ik veel aan de vrije meningsuiting." (Eigen berichtgeving 06:00bron De morgen.
Goed zo J.M. Dedecker
Wanneer volg de rest van de VLD?
En dezelfde dag verklaarde de judoleraar in HBVL dat
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden