Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2006, 10:55   #25
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Orion-profetie van Patrick Geryl & Gino Ratinckx. Ik heb het in 1998 gelezen en het gaat verder waar Bauval gestopt is. Het heeft toen best wel indruk op mij gemaakt.

Veel vertalingen van het Egyptische Boek der doden zijn zeer slecht. Ze staan vol flagrante fouten en verkeerde interpretaties, zodat je er niets van de oorspronkelijke bedoelingen in terug kan vinden. Alleen Albert Slosman was erin geslaagd om de heilige teksten correct te vertalen. De titel van het boek werd vaak verkeerd vertaald. Die zou moeten zijn: Boek van het licht in plaats van Boek der doden. Waarom deze titel? Omdat er wordt beschreven welke hemelse gebeurtenissen er plaatsvonden tijdens de ondergang van Atlantis! Verder staat erin hoe de overlevenden zich door de zon lieten leiden bij hun vlucht naar Egypte. De gebeurtenissen die op de zon plaatsvonden staan centraal in de teksten; vooral het gegeven dat de zon het 'licht van het licht;' uitstraalde, met andere woorden een ongelooflijk intens licht. Vandaar de titel Boek van het licht. Het eerste vers luidt als volgt:
Ik ben de Allerhoogste, de Eerst, de Schepper van Hemel en Aarde, ik ben de vormgever van de menselijke lichamen en de leverancier van de Geestelijke Delen. Ik heb de zon op een nieuwe horizon geplaatst als teken van welwillendheid en als bewijs van het Bondgenootschap.
Verklaring: Hij heeft de Opkomst van de zon naar een nieuwe horizon verheven zodat de vernieuwde aarde realiteit werd.
Om dit te doen, werden de Bevelen van de Schepper, gecontroleerd door de Allerhoogste, handelend via de Zielen van de Voorouders overgebracht op de Jongsten, hun lichamen werden weer opgewekt door de inwerking komende van de Acht Oorden.
In deze correcte vertaling van Slosman staan astronomische codes die een totaal nieuw licht werpen op het ontstaan en de godsdienst van Egypte. De andere Egyptologen maken er abracadabra van.
"Ik heb de zon op een nieuwe horizon geplaatst' betekent dat er een aardkorstverschuiving heeft plaatsgevonden. In een aantekening las ik dat deze gebeurtenis, het 'grote cataclysme', op 27 juli van het jaar 9792 v.C. werd gedateerd.
"Ik ben het Fel Brandende Licht dat navigeert in de gordel en dat toelaat vanaf ver in de hemel over de handelingen van iedereen te oordelen.
Verklaring: Hij heet Osiris (Orion). Beschrijving: Hij is de kiem van de inhoud van alle menselijke lichamen. Tweede beschrijving:
Zijn naam beveelt vanaf hoog de inhoud van de Geestelijke Delen in de menselijke lichamen. Derde beschrijving:
De naam van de Glorierijke schittert eeuwig in het Oneindige. Hij groeit elke dag aan het sterrenfirmament.
De fel brandende zon wijst erop dat het magnetisch veld van de zon is omgedraaid. Dit gaat gepaard met heftige uitbarstingen op het zonneoppervlak, waardoor de zon 'in brand' lijkt te staan. Als hoofdschuldige van dit gebeuren wordt het sterrenbeeld Orion aangeduid. Deze oordeelt over de menselijke zielen en hun overleving.
interessante tekst, ik blij dat toch iemand er nog een beetje kennis van heeft. de meeste beginnen direct van atlantis is verzonnen of de platentektoniek duurt miljoenen jaren. ik heb mijn research ook wel gedaan en ik heb wel kennis over de platentektoniek en de continentale verschuiving die daar mee gepaard gaan, maar ja ze doen nog niet de moeite om mijn vorige reacties te lezen dus ik denk dat ik nog veel zal moeten zeggen dat ik het heb over een snelle aardkorstverschuiving in zijn geheel op dus zeer korte tijd, zoals charles hapgood stelde. maar in de piramide teksten waarover u het heeft zijn inderdaad heel slecht vertaald doro vele geleerden en ze bevatten vele verkeerde interpretaties.
in het begin vonden het maar niks omdat het maar leek op hymnes en magische spreuken maar pas late ontdekte men de astronomische betekenis er van. Wie weet wat er nog allemaal verborgen ligt onder het egyptische zand en welke leuke snufjes in de astronomie en wiskunde je nog kunt bereiken met de piramides en de sfinx.
en hebben ze buiten het astronomische en wiskundige doel nog een andere functie gehad die we vooralsnog niet kennen??
zijn er nog andere kamers in de piramides die nog meer geheimen bevatten??
waarom inderzoekt men niet de grote holte die is gevonden onder de sfinx???

hoe meer we te weten komen hoe meer vragen we bij krijgen.

maar ik ben er van overtuigd dat er ooit een beschaving heeft bestaan met een hoge astronomische en wiskundige kennis en goede bouwers waren.
de mens zoals wij bestaan al zeker meer dan zo'n 50000 jaar. en pas de laatste 1500 jaar van die 50000 jaar hebben we ons sterk ontwikkeld op wetenschappelijke gebieden en onze beschaving zoude maximaal maar 6000 jaar oud zijn dan van die 50000 jaar.
waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat er in die vorige 44000 jaar de mens er al niet eerder was in geslaagd om een hogere kennis te bereiken? en hoge kennis van astronomie en wiskunde en bouwkunde en landbouw en zeevaart en navigatie en cartografie hoeft nog niet direct te betekenen dat men daarom een industriële revolutie heeft meegemaakt.
kan het niet dat in die andere 44000 jaar geen einsteins zijn geweest of newtons of copernicussen en andere geleerden en dergelijke.
het is te egocentrisch om zomaar te zeggen van dat enkel wij ons hebben ontwikkeld en dat al onze vroegere generaties holbewoners waren.
neem onze elektriciteit weg en je weet hoe dom we wel niet zijn?
want zonder onze machines kunnen we niets meer

en voor onze industriële revolutie kon men al mooie gebouwen maken en dus zou een oude grote beschaving met een hoge kennis van de wiskunde en dergelijke dit ook gekund hebben.

en de feiten zijn er die een dergelijke oude beschaving bevestigen.
je moet ze enkel willen zien en een beetje open minded zijn en ik denk dat de westerse mensen die wel zijn al blijf je er hebben die blindelings blijven geloven in wat de zogezegde historische feiten zijn maar die ook enkel maar steunen op interpretaties van bepaalde geleerden die nu niet meer leven en die nu niet onze technoligie bezaten.

eerst was de wereld plat en toen weer rond, amerika was eerst het zogezegde india en pas daarna was het een nieuw continent.
ik wil maar zeggen dat zogezegde historische feiten nooit kunnen vaststaan waar er ruimte is voor interpretaties.
als men botten vind van een fossiel kan men het fossiel namaken en onderzoeken maar als men teksten vind en monumenten waar er veel ruimte is voor interpretaties staat gescheidenis nooit vast.

en iedereen kan zijn naam op een gebouw zetten en hopen dat ze na duizenden jaren dat stukje steen vinden en dat ze jou dan als bouwer van die monumenten maken, of wel???
en zo zijn er vele interpretaties gebeurd in egypte en andere plaatsen

toch iets om bij na te denken, vinden jullie ook niet?
slegie is offline   Met citaat antwoorden