Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2006, 11:28   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
In het begin heb ik mij met veel vuur gestort in discussies allerhande en wilde ook mensen hier overtuigen van mijn zienswijze of partijvisie.
Wat niet lukte... zoveel is duidelijk...
ofwel was ik niet sterk genoeg met argumenten...
ofwel was ik tè fanatiek...
ofwel zat ik op het verkeerde pad...
ofwel wekt een geboren Waal hier t veel weerzin op...
of nog... het is hier al te veel extremistisch Vlaams...

ik ben nu wat meer gelouterd, ofschoon nog tè fel anti VB en extremist...
en soms vercal ik terug in mijn ******

maar de vraag is: kan al dat verbaal geweld hier voor het verdedigen of trachten imponeren van eigen zinswijze iemand overtuigen van mening te veranderen???
ik meen te zien van niet...
ben ik mis????
ik begrijp niet goed wat dit met Deense cartoons & heel het zottekespel eromheen te maken heeft, maar goed.Persoonlijk zoek ik niemand te overtuigen van "mijn groot gelijk".Wat ik in forums als dit zoek is net de mening der anderen, beter begrijpen wat er zich in andermans hoofden afspeelt.Ik denk ook dat veel mensen zich hun hier meer laten gaan als in het dagelijks leven, en dit geld voor allen, linksen , rechtsen, binnen- en buitenlanders, daar het anoniem is en er dus geen (fisieke of sociale) represailles te vrezen zijn.Niemand kan de schedel ingeslagen worden, afgestoken, huis in brand gezet worden door fanatiekelingen allerhande of ontslagen door een andersdenkende werkgever bvb.
Van mening verandert ben ik nog niet door de diskussies hier gaande , maar ik heb al wel meerdermalen dieper nagedacht over het een en ander, door replieken van "tegenstanders".Al bij al positief voor mij.Ik ben dan ook voor een totale vrije meningsuiting, ZELFS voor zaken die MIJ zouden kunnen kwetsen.
carlgustaaf is offline