Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2006, 13:32   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Prachtig uittreksel uit het dubbelinterview Dedecker- De Wever in De Standaard: (bron)

Citaat:
De Wever: ,,U en ik hebben een andere attitude. Ik probeer de realiteit te veranderen in de ideeën die ik heb. Een heel langzaam en moeilijk proces. U hanteert de botte bijl. Dat levert u veel airplay op, maar verandert weinig. De VLD is een kartel van de Vlaamse Liberalen en Dedecker geworden. U wordt in de rol van nuttige idioot geduwd, goed om de rechterflank af te dekken.''

Dedecker: ,,Hebt u Patrik Vankrunkelsven in de Senaat gehoord, over de protocollaire koning? Fons Borginon? Herman De Croo? De VLD is een huis met vele kamers. Jean-Marie Dedecker heeft de kelder in dat huis, Verhofstadt zit op het dak. Maar wij zeggen onze mening. In de kadaverdiscipline van uw partij past dat niet, bij ons mag dat wel.''

,,Maar als u mij een idioot begint te noemen... Iedereen mag van alles over mij zeggen, maar als ik zeg dat iemand het charisma van een lavabo heeft, dan is dat een probleem! Parlementsleden moeten meer hun mening durven te zeggen. Er is geen oppositie meer. Groen! heeft geen mening, tenzij het over het OCMW of de vogeltjes gaat. De enige oppositie is het Vlaams Belang, en die partij mag niet gehoord worden. Moet iedereen dan de hielen tegen elkaar klikken en in de pas lopen omdat we overal wel ergens in een regering zitten?''

,,Ik hoor u ook alleen maar schieten op de federale regering, waar u niet in zit. Ik heb u nog nooit een woord van kritiek horen geven op de regering van Leterme.''

...

De Wever (onderbreekt) : ,,U hebt het mee goedgekeurd! Het is een voortzetting van het beleid van VLD-ministers. U creëert een sfeertje alsof de Vlaamse overheid snoepreisjes uitdeelt en vriendjes financiert. Wat een karikatuur!''

Dedecker (staat op, pakt zijn boekentas)
: ,,Ik stop ermee. Ik heb interviews genoeg, hoor. Voortdurend welles-nietes en mij 'onnozele idioot' noemen. Zo'n debat heb ik niet nodig.''

De Wever: ,,U vraagt een debat, u krijgt een debat. Ik heb u helemaal geen idioot genoemd, wel een nuttige idioot. Als u dat als idioot begrepen hebt, wil ik me daar zelfs voor verontschuldigen.''

Er is enige overredingskracht nodig om Dedecker opnieuw aan tafel te krijgen. Uiteindelijk wil hij verderpraten, op voorwaarde dat De Wever hem niet meer onderbreekt.

Toch niveau, Jean-Marie Dedecker, echt de man die het vaderland zal redden!

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 februari 2006 om 13:35.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden