Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
De sociale zekerheid splitsen is een , welliswaar belangrijk, onderdeel van de transfers of van de "solidariteit". Wat wij wensen en de CD&V ook, in een transperante solidariteit, zodat we perfect weten waarvoor ons geld gebruikt wordt, zodat we perfect weten dat de modale waal er beter van wordt.
|
Wat moet ik daar uit opmaken?
Letermes eis om splitsing van de gezondheidszorg is niet zo drastisch als het lijkt?
Gewoon openheid erover, m.a.w. een klare kijk op de ware kost volstaat en dan kan de transfer gewoon doorgaan?
Dat lijkt me voor Elio Di Rupo al heel wat verteerbaarder.
Citaat:
Het Vlaams Blok wil gewoon de kraan dicht draaien. Volgens mij een hemelsbreed verschil.
|
Ik herhaal wat de Standaard schrijft:
De Vlaamse minister-president pleit er al langer voor om werkgelegenheidsbeleid, vennootschapsbelasting en delen van de gezondheidszorg over te hevelen naar de gewesten
Overhevelen is hetzelfde als de kraan toedraaien. Daar kan zelfs een slang(en) zich niet uitkronkelen.
Citaat:
Maar ja, zaken verdraaien, zaken uit de context halen is een voorrecht van een bepaalde partij met haar aanhangers.
|
Ook van Belgicisten?
Sorry hoor, maar jij verdraait hier hetgeen Leterme zelf stelde. De bewijzen zijn er.
Hij pleit voor overheveling van de gezondheidszorg en nog andere materies.
Dat lijkt mij heel wat verregaander dan het in kaart brengen van niet-overgehevelde bevoegdheden en bestedingen.