Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2006, 13:10   #29
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De sociale zekerheid splitsen is een , welliswaar belangrijk, onderdeel van de transfers of van de "solidariteit". Wat wij wensen en de CD&V ook, in een transperante solidariteit, zodat we perfect weten waarvoor ons geld gebruikt wordt, zodat we perfect weten dat de modale waal er beter van wordt.

Het Vlaams Blok wil gewoon de kraan dicht draaien. Volgens mij een hemelsbreed verschil.

Maar ja, zaken verdraaien, zaken uit de context halen is een voorrecht van een bepaalde partij met haar aanhangers.

Ach Guido, jij hebt het maar steeds over schreeuwen aan de zijlijn.

1. Het CS sanitair is er enkel om er voor te zorgen dat het Vlaams Belang aan de zijlijn blijft en de PC de postjes onder elkaar verdelen.

2. Aan de zijlijn is het Vlaams Belang ondertussen de grootste Vlaamse volkspartij geworden die door het consequent volgen van haar programma, elke dag opnieuw weegt op het beleid.

War betreft de vorming van de Vlaamse regering:
idd Staaf legt de vinger op de wonde.'wij gaan niet mee met het Vlaams Belang, want zij willen de splitsing van de soicale zekerheid, wat het einde van België betekent dixit Y Leterme.

Jouw antwoord hierop slaat nergens op WANT het Vlaams Belang heeft steeds gezegd dat soldariteit tssn volkeren binnen Europa moet blijven.
Maar stoppen met transfers tot 6% van Noord naar Zuid is wel de eis van het Vlaams Belang.

Tot slot : Als ik zie wat het kartel de Vlaamse zaak heeft bijgebracht heeft door haar deelname in de Vlaamse regering.............weinig. Zelfs de grootste eis tot deelname (BVV) hebben ze naast zich neergelegd.

En opnieuw geef ik je het op een briefje.

Indien Leterme een uitgesproken Vlaams eisenpakket gerealiseerd wil zien bij het volgende federale regeerakkoord, wel dan zeg ik U, dan zal Di Rupo niet met Leterme in zee gaan.

Maar , weet je het hoe het zal gaan :
Leterme gaat mee met Di Rupo want Di Rupo belooft dat
* er zal een commissie gevormd zal worden die de splitsing van BHV moet onderzoeken
* er zal een soort 'denktank' opgericht worden die verdere communautaire eisen zal onderzoeken
* er zal een werkgroep samengesteld worden die de transfers moet bekijken
enz...

En aan het eind van de rit ......................inderdaad.

En ja ik zal openlijk mijn steun betuigen aan het kartel als het zegt : Neen wij gaan niet in de federale regering want :
* BHV wordt niet gesplitst
* Er is geen afbouw en transparantie in de transfers.
* de voornaamste bevoegheden blijven federaal

Helaas ben ik bang dat het echter niet zo zal zijn.

Tot slot, mij zal je nooit zien schelden op dit forum.

Maar wat jij doet is posts als deze steeds neersabelen met die ene zin:
het niveau van de Vlaams Belangers komt weer boven.

Ofwel ben je gewoonweg een partij lid en interesseert de Vlaamse zaak je geen moer, ofwel schrijf je dit gewoon uit grote aversie (en daardoor selectieve blindheid) voor het Vlaams Belang.

Dan heb ik mateloos respect voor mensen als Robert t en anderen, want per slot van rekening zijn we met zijn allen gebaat bij een bundeling van alle (echte) Vlaams nationale krachten.