Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2006, 13:15   #36
MadDog
Burger

MadDog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik besef maar al te best dat dit voor sommigen een klucht van een uitspraak is... Dat was het zelfs in 2000 (of 2001) toen men iedereen die maar enigszins geschikt voor de job was de hemel op aarde beloofde (en het toen ook effectief deed)... En ook voor laaggeschoolden...
En hoeveel honderdduizenden werklozen waren er toen nog? Wat betekent dat? Volgens mijn bescheiden mening dat men velen nooit aan het werk zal krijgen (zeker niet officieel)... Maar dat zal wss ook weeral een klucht van een uitspraak zijn...

En U spreekt van een tekort van ongeveer 2000 metsers! Weet U hoeveel Polen e.d. in de bouw zitten? Alleszins een veelvoud van dat getal...

Forumganger Mambo zal U ook wel verder willen informeren...

Een tekort van ongeveer 2.000 metsers (inbegrepen de zwartwerkens)... dat is pas een klucht... of de ontkenning van de realiteit...
Beste, vooreerst kan u totaal niet bewijzen dat er honderdduizenden jobs niet ingevuld kunnen geraken. Dat doet u dan ook niet in uw posting.

U refeert naar de toestand van 2000/2001, iedereen met een beetje economisch inzicht weet dat die episode een unicum was in de Belgische economische geschiedenis, achteraf is de zeepbel dan wel gebarsten ...

Wat betreft de 2000 metsers, ik zal er niet veel naast zitten.

Of moet het leger van meer dan 1.000.000 mensen in dit land die zich in de arbeidsgeschikte leeftijdszonde bevinden en fysiek in staat zijn om te werken, zich omscholen en allen gaan solliciteren naar enkele duizenden jobs in den bouw ? Erg efficiënt lijkt mij dat ..

Men kan uiteraard niet veel mensen aan het werk krijgen, simpelweg omdat men in de productie in dit land quasi alles geautomatiseerd heeft wat kon geautomatiseerd worden. Dat schept nl. geen arbeidsplaatsen.

1 op 4 economen die vorig jaar afstudeerden aan de vlaamse unifs, zit na een jaar intensief werkzoeken nog steeds zonder werk.

Dierenartsen wijken massaal uit naar de buurlanden omdat er geen werk is in dit land.

Zelfde ellende voor mensen met een rechtendiploma.

Ga zo maar door. Dus ook op kennisintensief vlak, toch de toekomst van Vlaanderen, gaat het ook niet al te best, we scoren zelfs bedroevig laag ivm onze buurlanden.

Natuurlijk, mensen die 4 jr. economie gestudeerd hebben, moeten zich maar laten omscholen tot metser ...

Man man wat je hier allemaal leest
MadDog is offline   Met citaat antwoorden