Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2003, 14:09   #101
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ik heb indertijd in de Seefhoek gewoond, meer bepaald de Erwtenstraat.
We waren pas getrouwd en nog heel idealistisch ingesteld. Verschillende malen werd ingebroken in mijn wagen die voor de deur geparkeerd stond en eenmaal in huis zelf terwijl mijn vrouw en ik zelf gaan werken waren. Op een voormiddag lag onze kleine van twee maanden oud in zijn wieg in de kamer aan de straatkant. Terwijl mijn vrouw boven aan het opruimen was werd het raam aan de voorkant waar de kleine lag ingeslagen, iemand kroop binnen en begon huisraad, TV, video, stereo etc. aan te geven aan iemand die buiten met zijn wagen geparkeerd stond op de stoep. In een ogenwenk was de overval gebeurd en er lagen glasscherven in de wieg van ons kind. De politie kwam na 50 minuten ter plaatse. Voor ons was het de druppel die de emmer deed overlopen. We voelden ons geterroriseerd en mijn vrouw durfde niet meer alleen thuis blijven. Het moeten mensen geweest zijn uit de buurt die ons komen en gaan volgden en dachten dat niemand thuis was. Een maand later zijn we verhuisd, de Seefhoek heeft ons idealisme afgenomen, ze moeten bij ons niet meer afkomen met hun multiculturele onzin. Ik heb genoeg gezien, hoe blanke kinderen afgeperst of in elkaar geslagen werden om te mogen spelen op het plein of hoe mijn vrouw achterna geroepen werd en zelfs geen boodschappen meer durfde doen.
En waar hier de grens nog ligt tussen wat waar gebeurd is en de fictie van vooroordelen en misprijzen voor de andere, daar hebben we het raden naar. Maar ik ben er zeker van dat door je helder inzicht in de sociale achtergronden die aan de basis liggen van dergelijke situaties, je sindsdien voluit voor de SP.a bent gegaan, of.. vergis ik me?