Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
"stilte" en "eenzaamheid" niet verwarren he Cookie.
Ik veronderstel dat eenzaamheid één van de grootste kwalen zijn die we in deze consumptiemaatschappij kennen. Hier wil ik wel de nadruk leggen op "consumptie" vermits het diezelfde "consumptie" is die er voor zorgt dat heel wat mensen ijveren voor de verkeerde waarden. Toen ik een pak jonger was bijvoorbeeld wou ik steeds een mooie auto hebben en dacht dat het hebben van dit speelgoedje me geluk zou brengen. Vandaag de dag weet ik wel beter. Echte waarde is vriendschap, geapprecieerd worden om wie je bent en niet om wat je doet, er bij horen en meer van die dingen.... En het is nogal dikwijls dat nu net daar het schoentje wringt.
|
Tja...snap het wel. Gelukkig heb ik zo enkele sociale verworvenheden en ben ik zelden eenzaam, hoewel ik maar al te vaak eenzaam zou willen zijn. Eigenlijk mankeer ik zo nog een Cookie extra. Eentje die eens wat rustig tijd zou kunnen vrijmaken. Heb het in het verleden nog eens gesteld aan Tony dat de stad je vooral eenzaam maakt. Maar dat wou hij bij mijn weten nog, toen niet echt toegeven.