Dierbare Staaf,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Lang geleden dat ik nog dergelijke verstandige én objectieve tekst las vanwege een CD&V'er. 
|
Ik versta dat u - aangezien u mij kent van vroeger - die fout nog maakt, maar voor de duidelijkheid: Ik ben geen CD&v'er, ik ben een échte christendemocraat.
Citaat:
Dat is een feit.
Ik durf zelfs verder gaan:
Gezien Leterme op voorhand verwittigd is door Di Rupo dat er geen sprake is van verdere staatshervormingen of zelfs nog maar de splitsing van B-H-V, zou het al bedrog zijn om gewoon nog maar in een regering te stappen met PS.
In feite kan het al duidelijk worden voor de verkiezingen. Waarom dan? Heel simpel:
Om de grondwet te veranderen (wat nodig zal zijn om België écht ingrijpend te veranderen) moet in deze legislatuur gestemd worden welke artikels er voor herziening vatbaar verklaard worden. Om dergelijk grondwetgevend parlement te vormen, moet er een tweederde meerderheid zijn plus een meerderheid in elke taalgroep. Als die niet gevonden wordt, dan weet Leterme vooraf dat hij in feite niet eens naar de kiezer moet trekken met staatshervormingsbeloften.
We kunnen dus al snel weten wat prevaleert bij den Ief: premierschap of eerlijkheid.
|
Franstaligen hebben nooit echt ten volle opengestaan voor staatshervormingen, toch zijn er al gekomen. U vergeet trouwens dat ook Di Rupo premierkandidaat is. Misschien een goede tactiek voor CD&V om Di Rupo uit de underdogpositie te laten komen en zelf de eisen te stellen aan de premier. De vraag is uiteraard of de drang bij Leterme om premier te worden niet te sterk aanwezig is.
Citaat:
Ze zijn intussen al twee jaar 'rapper' om dat bedrog te plegen.
|
Ik begrijp waarop u doelt, en ik volg u daarin.
Citaat:
Zéér verstandig.
Als je bedenkt hoe de verschillende geluidsnormen, slechts mogelijk gemaakt vanwege het splitsen van België) het dossier Zaventem hebben verziekt, dan kan je niet anders dan besluiten: op één territorium, mag er slechts één regering zijn om voor dat hele territorium dezelfde normen te hanteren.
|
Ook hier ben ik het met u eens. Zoals ik reeds gesteld heb, kunnen economische bevoegdheden perfect ingeruild worden voor ontwikkelingssamenwerking, buitenlandse handel en leefmilieu.
Citaat:
Deze zal ik bewaren bij mijn favorieten.
Niet alleen omdat ze zeer waar is, maar om ten gepasten tijde weer op te rakelen. 
|
Doet dat, maar bewaar ze dan wel zeker in hun geheel!
Thomas
Thomas[/quote][/quote]