Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex'er
Merel, wat ik bedoel met 1/5 is dat je op alles wat je koopt, uitgezonderd eten (6%) nog eens 21% bovenop betaald. Grofweg gerekend komt dit op 32000 BEF.
Thomas, ik ben blij dat je de boodschap begrepen hebt.
Of politici het leuk vinden belastingskes te innen? Wel laat ons het zo stellen, dat politici hun job graag doen. En niet dag in dag uit lopen te sakkeren, van waar zijn we hier mee bezig. Ze weten maar al te goed wat ze doen. Kijk maar eens naar het nieuws, met een niet al-te-paranoia oog en lees eens tussen de lettertjes. Miljarden langs daar miljarden langs hier. Moest ik op zo een wijze mijn huishouden runnen waren we allang failliet, maar gelukkig zijn er de Belgskes die braafjes betalen.
Even mijn frustraties vervolgen... Om dan nog maar te zwijgen van erfenissen van vader op zoon. Wat komt een derde (de staat) daar tussen om ineens het grote deel op te eisen. Alles waar je zo hard al voor gewerkt hebt je hele leven. Alles wat na deze sommetjes nog kan overblijven wordt op het einde ook weer ingepiekt. Legale diefstel kan je dit wel noemen.
Nu, kan er iemand zeggen, dat wat er tegenwoordig gebeurt verantwoord is? Geef mij dan maar het zonder medelijden-Amerikaans-systeem. Wanneer je hard werkt, heb je je geld en wat je er mee doet is jouw zaak. Hier 'denkt' de regering voor ons, als een goeie vader of moeder. Zij regelt onze zaakjes. Zo van: Geef uw spaarcentjes maar af, jij kan ze toch niet beheren. En ondertussen gaan ze eens goed gaan eten met uw spaarcentjes. Natuurlijk kan je gaan eten in het echte leven vervangen door kwistig spenderen links en rechts. Regering, AUB, noteer eens wat je uitgeeft, als een goeie vader en schrap wat niet nodig is. Je zal zien, alles komt in orde. En ja hoor, regeringsleiders, er valt nog genoeg te rapen daarna voor jullie. De meute blijft hard werken hoor.
|
1) U stelt weinig voor om terug geld in de lade te brengen.
2) Naar een Amerikaans model evolueren is volgens mij het laatste wat Vlaanderen wil. Gisteren werd in de peiling van de VRT gevraagd naar wat kiezers het allerbelangrijkst vonden. Hier is de top 3:
1: sociale zekerheid
2: gezondheidszorg
3: werkgelegenheid
3) Zou het door bovengenoemde niet kunnen dat de Vlamingen, doordat ze geen Amerikaans model willen, gewoon een staat willen die veel doet. En daarvoor ook de centjes nodig heeft?
4) Zou het niet kunnen dat U een beetje gefrustreerd bent hierdoor, en de schuld dan maar bij 'de politici' legt?
5) Als je in de VS genoeg werkt, dan geraak je er??? Vergeet het! Als je in de VS bvb. naar univ wilt gaan, moet je niet direct rekenen op een studiebeurs. Neen, als mamie en papie niet genoeg geld hebben, dan is de kans groot dat je mag gaan lenen. Als papie daarentegen al genoeg geld heeft...
6) ste·len
I {}
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen
we·der·´rech·te·lijk (bn.)
1 in strijd met het recht
Legale diefstal bestaat dus niet.