Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2006, 00:43   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Veel bos, in feite geen, neemt SHAPE niet in beslag.
??
Om in de SHAPE binnen te geraken, heb ik toch een flink eindje moeten wandelen door de bossen.

Citaat:
En hoe wil je die infanteristen naar hun operatieterreinen vervoeren? Te voet?
Wat denk je nu? Dat ik die mannen met een geslepen bamboestengel naar de overkant van de wereld wil sturen? Het zijn de Agusta-helicopters en F-16's die ik weggesmeten geld vind. Het enige dat je kan doen met een F-16 is een brug of een schooltje plat leggen. Dat heeft miliair dus evenveel betekenis als die geslepen bamboestengels. De militairen leven nog in de tijd van de grote tankslagen. Wat ga je doen tegen guerillia's of sluipschutters met een F-16? Ze doof maken door er boven te vliegen?

Citaat:
Overigens nagedacht over dat Europese leger (Dat ik trouwens heftig toejuich)? Nee dus. Want hoe ga je dat vullen met personeel? Proportioneel levert Belgie nu al onvoldoende troepen aan de NATO. Laat staan dat ze dat kan doen in Europees verband. Tenzij je de dienstplicht weer invoert.
De NATO onvoldoende personeel?? Plan je een intergallactische slagveld of zoiets? 5,7 miljoen soldaten, en jij komt doodleuk verklaren dat dat te weinig is? 500 miljard euro per jaar is te weinig??

Citaat:
Wel eens nagedacht over het begrip 'luchtsteun'? Nee, natuurlijk niet.
Honderd jaar geleden waren het dezelfde kerels die stonden te beweren: "wel eens nagedacht over cavalerie?".

Citaat:
Met jouw historische kennis en bekendheid met Planningsstaven en militaire operaties, hoef ik je natuurlijk niet te vertellen dat Belgie altijd een te klein leger had om het territoir te verdedigen.
Met buren als Frankrijk en Duitsland is een leger in België quasi-nutteloos. Een leger sterk genoeg maken dat je Frankrijk of Duitsland kan tegenhouden, is onbetaalbaar.

Citaat:
Belgie heeft altijd andere landen uiteindelijk de hete kastanjes voor zich uit het vuur laten halen. Toen in 1973 de eerste golf van modernisering in de NATO toesloeg, gebaseerd op standaardisering, meende Belgie dat de verouderde M-113 nog wel even mee kon.
Een ander land, noch een spura-nationale organisatie heeft ons niet te vertellen hoe wij onze defensie moeten organiseren.

Citaat:
Er bevinden zich op de verschillende staven geen seniele idioten. Procedures voor het opstarten van operaties, regels voor inzet van troepen, regels voor inzet van geweld enz, zijn allemaal nauwkeurig omschreven.
Weggelopen museumstukken, zijn het. Niet voor niets krijgen de Van Saksen-Coburgs militaire trainingen: zowel de koningen als de hoge officierne leven nog in lang vervlogen tijden.

Citaat:
Als je de Europese Commissie al vindt bestaan uit seniele idioten, bedenk dan maar dat mensen zijn die, zij het indirect, door de burgers van de lidstaten democratisch zijn verkozen. Verwijt het je Europese medeburgers dan maar.
Die nationale idioten moeten tenminste vernatwoording afleggen bij verkiezingen. Die Comissarissen mogen zolang blijven voortregeren als ze willen. De procedure van het Europees Parlement om ze af te zetten, is zo omslachtig dat ze quasi noooit wordt gebruikt. (één keer, dacht ik)
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden