Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2006, 12:18   #141
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Uiteraard,
1,5 miljard mensen worden in hun essentie van hun culturele basis belachelijk gemaakt
en belasterd met terrorisme.
Maar godverdomme, Mohammed was een terrorist!!!!
Hij heeft karavenen aangevallen tijdens de Haj (ja, die bestond al voor hij zijn islam stichtte), tijdens de godsvrede, wat in die tijd een on-ge-e-ve-naar-de misdaad was! Het was nog nooit eerder gebeurd, en daarom werd hij achternagezeten door een leger van Mekkaanse soldaten, die hem louter vanwege zijn ongehoorde brutale misdaad wilden pakken. Moslims zeggen dan graag dat Mohammed nooit iets anders heeft moeten doen dan verdedigingsoorlogen voeren. Ja, op die manier is het niet moeilijk dat hij "verdedigingsoorlogen" moest gaan voeren.

Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zo weinig weten over de cultuur van die rover-slager en er toch zo graag voor op komen, terwijl ze in essentie niks afweten van de geschiedenis van die moordenaar.
Misplaatste compassie met de "arme negerkes"?
Dat befaamde omgekeerde racisme waarvan ik uiteindelijk toch nog zal moeten toegeven dat het wel degelijk bestaat in de hoofden van zovele verdwaasde cultuurrelativisten?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline