Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2006, 12:59   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
daarom alleen al is het boek relevant, iets dat wordt geloofd door heel veel mensen, is altijd waard te worden onderzocht

maar ik blijf het anders lezen, Frankrijk is de prime actor, niet de arabieren

de motieven ?

- energie naar hier ,wapens naar daar

- afzetmarkt grijpen ( nu kolonies niet meer kunnen )

- ideologie : fraternité, vrede, godsdienstverzoening

en Europa is daarbij al lang in concurrentie en conflict met de VSA

noem dit dan voor m'n part Knipp en niet Bat Ye'or,
maar da's waar volgens mij de Eurabia topic zou moeten om draaien
Ook de protokollen worden geloofd door veel mensen...
Ik denk dat ideologie hier weinig mee te zien heeft, energie natuurlijk wel, maar dat geldt zeker en vast ook voor de VS. Is Europa in een lang conflict met de VS? Wie zegt dat? Europa heeft eigen belangen maar die komen nog altijd grotendeels overeen met deze van de VS, daarom ook dat Europa meedoet met het opvoeren van de druk op Iran en meevecht tegen Al-Quaida. Alleen als de VS werkelijk overdrijft en een oorlog begint op basis van leugens haakt Europa, als ook talloze Amerikanen, af.

Wat hier telkens uit het oog wordt verloren is dat de VS eigenlijk veel betere betrekkingen hebben met Arabische landen dan Europa. De bush en Saudi families zijn op persoonlijk en financieel vlak volledig verstrengeld, nog VOOR Bush verkozen werd. Geen enkel Europees land heeft zulke nauwe relaties met geen enkel Arabisch land als de VS en Saudi Arabië, toch niet een onbelangrijk land en ook al geen democratie te noemen, zelfs geen "prille democratie"... En de goede relaties met de golf-staten zijn niet onbelangrijk om de recente oorlog tegen Irak beter te begrijpen...

Laatst gewijzigd door tomm : 14 februari 2006 om 13:01.
tomm is offline   Met citaat antwoorden