14 februari 2006, 19:38
|
|
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orangist
Ons koolzaadproject??? Laat me daar eens een boompje over opzetten. Eind jaren ´80 werden in België twee bedrijven opgericht, Plangenetic Systems en Innogenetics met de bedoeling de koolzaadproductie tot dergelijk niveau te brengen dat ze kon dienen als alternatieve brandstof. Verscheidene proefvelden werden opgezet en beide bedrijven floreerden weeldig. Tot de groenen aan de macht kwamen en er een verbod op genetische manipulatie op koolzaad kwam. Kan men nog volgen? Men wil afraken van olie en kernenergie dus koolzaak is een alternatief. Echter, wil België in grote getale koolzaak produceren dan dient dat koolzaad genetisch gemanipuleerd te worden (anders zijn duizenden hectare grond nodig die in ons land er niet zijn). Oh ja, en die baanbrekende bedrijven ; Plangenetic Systems is zo goed als failliet en Innogentics aandelen zijn al jaren in dalende koers. Van de groene moet je het hebben ; geen electriciteit met kolen (teveel pollutie), geen nucleaire (teveel afval), geen fossiele (ooit op en ook vervuilend) en ook geen gemanipuleerde bio energie. Volgens mij werkt de haardroger van Mieke Vogels door hem in haar achterwerk te steken.
|
...Wat niet wil zeggen dat Cuba al jaren voordien experimenteerde met alternatieve energiebronnen.
Cocosnootolie werd tijdens WOII al vermengd met reguliere brandstof;
Het is niet omdat ik achter "groene" investeringen sta, dat ik ook Groen! stem. Het was Groen! vooral te doen om de genetische manipulatie". Nu weten we beter; Je hebt een punt.
|
|
|