Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar
En uiteraard beschouwt u uzelf niet als de domme massa...
Mijn beste, ik ben zelf student informatica aan de UA, en ik heb niet echt de drang me superieur te moeten voelen tegen over het kuispersoneel en het overige deel van wat u als domme massa beschouwt.
Ik vind het maar logisch dat de arbeiders in een bedrijf, die tevens consument zijn, het best geplaatst zijn om het bedrijf zo efficient mogelijk te laten draaien, van programmeur tot schoonmaker. Uiteraard zullen de programmeurs voldoende vrijheid hebben om te beslissen over de besteding van hun werkmiddelen, net zoals het kuispersoneel dat op haar domein zal hebben. Maar even vanzelfsprekend is dat democratisch verkozen en permanent afzetbare vertegenwoordigers van het personeel, uit alle "domeinen", democratisch beslissen over de verdeling van de totale werkmiddelen over de verschillende "domeinen", net zoals vertegenwoordigers van het bedrijf op nationaal gebied in de daarvoor voorziene raden zullen kunnen argumenteren hoeveel werkmiddelen het bedrijf nodig heeft.
"Nee, geen nieuwe pc's voor de programmeurs, jullie hebben vorig jaar al nieuwe computers gehad"
"Nee geen nieuwe dweilen, jullie hebben er vorig jaar al gehad"
"Waarom besteden jullie zoveel werk aan het register, er moet een uitgebreidere versie van Spider in Windows Vista"
"Waarom willen jullie geld voor een schoonmaakmachine, je kan toch even goed met de hand de vergaderzaal kuisen"
-> begrijp je waar ik heen wil?
"Schoonmaken is net zo belangrijk als programmeren, wij willen hetzelfde loon"
Euh...Ja! De productiviteit van de programmeurs zou er drastisch op achteruit gaan als er niemand hun blikjes redbull achter hun gat komt opkuisen, de toiletten niet schoonmaakt, de afwas niet doet...
|
Je tegenvoorstellen ondersteunen mijn idee, de arbeiders hebben onderling geen verstand over elkaars zaken, laat dit aan managers over, mensen die belang hebben bij winsten.
Schoonmaken en programmeren zijn misschien even belangrijke zaken, maar schoonmakers zijn makkelijk te vinden, programmeurs niet. Daarom is het wel zo prettig als er een aansporing is om programmeur te worden en geen schoonmaker.