Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ik zal het zeer scherp stellen.
Moslims hebben het ongeluk moreel onderworpen te zijn aan de achterlijke regel geen varkensvlees te mogen eten. Ze weten gewoonweg niet beter en zullen die soep niet willen.
|
Dus om het nog scherper te stellen, moeten ze hun religieuze moraal niet opdringen aan de rest van de gemeenscap die deze achterlijke regel niet omschrijft.
En kunnen de groepjes halve garen,die hun uiterste best doen om de soep te verbieden, beter opkrassen.
Citaat:
Nog scherper gesteld: de slimmen krijgen eten, de dommen (beter zou zijn: de gebrainwashten) niet. Moeten ze maar niet zo dom zijn, is jouw redenering dan. Je sluit hen dus uit omwille van hun domheid.
|
Ik sluit niemand uit, diegenen die om wat voor reden dan ook zichzelf deze "regel" oplegt, kiest hier zelf voor.
En ik heb niet de intentie nog vind ik het correct, dat door deze achterlijke "geloofsregel" er idiooten zijn die vinden dat niemand dan maar een tas soep moet hebben.
Citaat:
En die 'liefdadigheidsorganisatie' weet dat ook. Hoewel het geen enkele moeite of meerkost betekent om ook soep zonder varkensvlees te maken, doet ze dat toch niet, en dat ondanks het feit dat er ook heel wat islamitische daklozen zijn. Die laatste groep wordt door de organisatie in kwestie dus niet als volwaardig aanzien.
|
Kijk, het kan toch niet de bedoeling zijn, dat liefdadigheidsorganisaties hun moeten bezighouden wat men wel en niet mag of zou mogen eten volgens ieder zijn religie.
Het gaat hier om een groep, die het iniatief genomen heeft om gratis soep te bedelen aan wie, die soep wil.
Als je de soep niet lust, of je bent er van overtuigt dat je dat niet mag van je godsdienst, dan blijft ge er van af.
Ik lust geen erwten, ik vindt ze gewoonweg afschuwelijk, nu als er een organisatie gratis snert staat te bedelen dan bedank ik gewoon en neem het niet aan.
Moet ik mij nu ook gediscrimineerd voelen? volgens uw logica wel want ze hadden evengoed tomaatensoep kunnen bedelen, want bijna iedereen lust tomaatensoep.
Dat moslims, hottentotten, enz...geen varkensvlees eten uit religieuze overweging, is hun volste recht.
Evenals het de liefdadigheidsorganisatie haar volste recht is om er een stuk spek bij te voegen.
Als dit dan toch zo gevoelig ligt waarom zijn er dan geen imams of dergelijke die halal soep bedelen aan hun moslimbroeders?
[quote]De handeling die voortvloeit uit dat laatste (het enkel verstrekken van soep mét spek) noem ik daarom discriminerend. Misschien is dat woord slecht gekozen. Hoedanook vind ik het moreel verwerpelijk.[quote]
hoe kan gratis soep nu in hemelsnaam discriminerend zijn?
Je kiest toch zelf of je het aan pakt of je ervoor bedankt.
Ik vind het moreel verwerpelijk dat er zo van die achterlijke mensen bestaan die omwille van een stukje vlees in een gratis tas soep, de soepbedeling willen verbieden, en er zo meer mensen in de kou staan.
En dit omwille van een vrije keuze dat ze "geloof" noemen...
Citaat:
Je ook niet van de domme houden hé. Die link met dat Bloc identitaire zegt genoeg. Rechts-radicalen. Die houden van moslims.
|
Waarschijnlijk zijn er ook moslims in Frankrijk die zich niet weten te gedragen.....
Nogmaals vermits de moslims om achterlijke religieuze redenen geen spek wensen sluiten ze zich zelf uit.
Ze zijn evenzeer welkom om een tas soep te drinken......
Citaat:
Een pervers effect inderdaad. Ik ben ook 100% tegen een verbod. Maar ik ben wel zo eerlijk het hier duidelijk aanwezige onderhuidse racisme te onderkennen.
|
Wat is onderhuidse racisme?
Gewoon omdat men spek aan een soep toevoegt is dit racisme??????
dat is toch wel van de pot gerukt...