Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2003, 18:12   #15
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Secundair belang L to the O to the L !!!!
Zeg maar gerust primair belang: olie, Rumsfeld ed hebben het al toegegeven. Dus deze oorlog gerechtvaardigd? Deze oorlog is geen slechte zaak voor de meerderheid van de bevolking...vraag is of je met 48 miljard dollar inderdaad, u leest het goed, geen nuttigere dingen kunt aanvangen...dat blijft de kern van de zaak!!! Dus zonder olie zaten die Irakezen nog even stevig onder Saddam's plak zoals er miljoenen mensen in andere landen met een even totalitair regime. Just think about it
Neen, Rumsfeld heeft zelf nog geen enkele allusie gemaakt over olie als primair belang. Voor u zulke propaganda spuit, graag een bronvermelding (ik kan me vergissen nietwaar, ik woon niet bij Rumsfeld ) De enige die iets over olie heeft gezegd, dat buiten zijn context werd geinterpreteerd door de anti-Bushisten is Wolfowitz.

Wat er anders wel wordt toegegeven is dat die oorlog geen slechte zaak was voor de bevolking. Door u dan nog wel, in deze post.
Ach hou toch op joh whahaha...Olie en een nieuwe machtsbasis voor de VS: dat waren de redenen PUNT...

Was de USA zo happig om in Afrika in te grijpen NEE, totdat Nigeria zei ten ootlog te trekken!!! Ja toen gingen de olie-sheiks in USA ook even nadenken.

Was de USA zo gretig om in Joegoslavië te helpen? Nee hoor, dat deden ze pas toen Europa er op zijn bek ging en ze de eer van de NAVO moesten redden...