Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Zo kan je elk geloof gaan verketteren:
Christus ontmaagde zijn moeder bij zijn geboorte!
Dit soort verwijzingen naar story's (zoals ze in Youpie en Story voorkomen) zijn niet relevant voor de huidige godsdienstbeleving:
- De inquisitie bestaat niet, en alhoewel ze bestaan heeft ben ik niet ban van Dominicanen die liefdadig werk doen
- Rente is volgens de katholieke leer woeker. Ik zie de gelovigen nochthans ook de bank binnengaan
- Allerlei christelijke (een joodse) profeten richten allerlei bloedbaden aan (zie de thora en de bijbel) en pleegden incest, veelwijverij, ontucht enz...
Het gaat hem uiteindelijk over de mensen nu, en wat deze nu uitspoken met hun godsdienst. En of ze nu op vrijdag enkel vis eten of niet, met schubben of niet, varkensvlees eten of niet is toch totaal niet relevant?
Indien JIJ Spirit activist wil worden dien je:
- jezelf te besnijden of te castreren in het openbaar
- alle dagen rupsen te eten met mieren als dessert
- Rudy Carell te kussen als hij voorbijkomt aan 180 per uur
Dat geldt natuurlijk alleen voor jou.
|
Er valt niks te verketteren aan christus, alleen maar aan zijn volgelingen, zoals de idioten die indertijd discussieerden of christus nu al of niet bezit had, waarbij de katholieke kerk zijn kleren als bezittingen zag, en dus een goedkeuring om als kerk bezittingen te hebben en als clerus zichzelf te verrijken. Aan Mohammed valt zoveel te verketteren, dat iedere misstap die één van zijn volgelingen uithaalt, om het nou om een zelfmoordenaar of om een Bouyeri gaat, rechtstreeks terug te leiden valt tot één persoon, de stichter van de religie.
De rest, meneer Feremans, is zoals gebruikelijk zever die niks ter zake doet en die uw onvermogen alleen maar dikker in de verf zet.
En het beeldschrift van mijn onderschrift, aangezien u zelf ooit eens begon over het eten van pita door de Vlamingen als bewijs van het begin van de interculturele samenleving, houdt veel meer in dan u ooit kunt bevatten. Het betekent zoveel als het failliet van, na de multiculturele, ook de interculturele onzin. Maar dat zal uw soort zoals gebruikelijk pas beginnen dagen na een jaar of tien.