Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
1 van de problemen van VVS is inderdaad dat heel wat studenten ons niet kennen.
|
en dat noemt zich studentenvertegenwoordiging
Citaat:
daar proberen we verandering in te brengen, maar dat is niet zo eenvoudig. meer dan 150 000 studenten bereiken, dat gaat niet zo eenvoudig. we proberen er werk van te maken, maar onze middelen zijn beperkt.
|
Je zou eens kunnen met in Leuven op straat te staan ofzo, en acfiches te hangen. Jullie hebben 'stafleden', fulltimers, dus ik veronderstel dat jullie ook wel de mankracht hebben om dat te doen. Nu gebeurt er niets van die alles. Ik zou niet zozeer zeggen dat jullie middelen beperkt zijn, ik zou eerder zeggen dat jullie niet proberen.
Citaat:
VVS is deels afhankelijk van zijn subsidie, dat klopt. die subsidies is echter gebetonneerd in een decreet. de minister kan die dus niet gewoon afpakken omdat onze commentaar hem niet aanstaat. wij nemen onze standpunten volledig vrij in. wij versturen persberichten naar eigen believe. wij lobbyen bij wie wij willen, over de onderwerpen die wij willen. wij bepalen welke vorming we geven. wij bepalen welke acties we doen...
|
Decreten kunnen veranderen, net zoals het pensioensysteem kan 'veranderen'. Tal van wetgevingen worden niet nageleefd, ook door de staat, tal van inbreuken blijven zonder vervolging. Ikzelf hecht vrij weinig belang wat er in op papier en in de regeltjes staat, de concrete realiteit op straat is dikwijls heel anders.
Citaat:
we moeten jaarlijks een subsidiedossier indienen met als basis onze werkzaamheden van het voorbije jaar. dat moet voldoen aan de voorwaarden die het decreet stelt. eigenlijk moeten we gewoon de studenten op een ordentelijke manier vertegenwoordigen. we mogen onze subsidie niet verkwanselen. wat ook maar logisch is, aangezien het om belastinggeld gaat. maar inhoudelijk zijn we vrij en onze subsidie is zeker, zolang we kunnen verantwoorden wat we er mee doen.
|
dus de subsidie is niet onvoorwaardelijk. Als het ministerie vindt dat jullie niet aan de voorwaarden voldoen, kunnen ze jullie zelfs volgens dat decreet kortwieken. En jij zegt jullie vrij zijn in alles wat jullie doen, laten en zeggen ??